۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85478928
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت مخزن آبی ۱۲۰ هزار لیتری در پارک هفتاد قله اراک

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85478928
ساخت مخزن آبی ۱۲۰ هزار لیتری در پارک هفتاد قله اراک

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از ساخت مخزن آبی ۱۲۰ هزار لیتری در منطقه سیبک پارک ملی هفتاد قله اراک توسط شرکت ماشین‌سازی اراک خبر داد.

یوسف یوسفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساخت این مخزن در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت با هزینه‌ای حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست ساخت است.

وی بیان کرد: این مخزن به صورت بتُن‌آرمه و کاملا فنی و کارشناسی است که پس از تکمیل شدن می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از کمبود آب در فصل گرم سال در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در پارک ملی هفتاد قله ۲ مخزن با حجمی در حدود ۲۰۰ هزار لیتر وجود دارد که جهت تامین آب شرب حیات وحش منطقه «سبیک» و «دوتو» را دارد.

یوسفی اظهار کرد: تعداد ۱۸ آبشخور در مسیر حدود ۱۰ کیلومتری نیز با خط انتقال از طریق لوله در منطقه ایجاد شد که تامین آب حیات وحش منطقه را انجام می‌دهد.

وی گفت: تعمیر و ساخت آبشخورها در منطقه هفتاد قله اراک پس از سیل اردیبهشت‌ماه جاری در دستور کار قرار گرفت و تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شده تا حیات وحش در فصل گرم سال کمبودی از نظر تامین آب نداشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ راس شکار در فصل گرم سال در این منطقه هفتاد قله از آب شرب استفاده می‌کنند و روزانه در این منطقه نیاز به حدود ۱۰ هزار لیتر آب است.

منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک دارای حدود ۹۷ هزار هکتار وسعت و اولوند خمین هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است.

استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha