دستگاه قضایی با هرگونه فضای غبارآلود انتخابات برخورد جدی دارد

ساوه - ایرنا - رییس دادگستری ساوه گفت: دستگاه قضایی در راستای حفظ سلامت انتخابات با هر گونه تخریب، تهمت و فضای غبارآلود انتخابات برخورد می کند.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن شریفی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی با رای اولی های شهرستان ساوه با اشاره به اینکه انتخاب اصلح در کنار حضور پرشور یکی از ارکان در انتخابات است اظهار کرد: رای اولی ها و تمام آحاد جامعه برای انتخاب این افراد می توانند به ملاک های قرآنی و افراد معتمد خود در تشخیص مصلاح کشور و نظام مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شور انتخاباتی برای حضور پرشور و برگزاری انتخاباتی مشارکت محور از مهمترین وظایف آحاد جامعه و مسوولان است اضافه کرد: اما هیچ شخصی نباید به بهانه شور انتخاباتی در راستای تخریب دیگران و به زیر سوال بردن عملکرد افراد اقدام کند.

رییس دادگستری ساوه افزود: دستگاه قضایی به منظور ایجاد رقابت سالم با عوامل و ایجاد کنندگان فضای غبارآلود، تهمت و تخریب بر اساس موازین قانونی برخورد می کند و در این راستا تمام جلسات و میتینگ های نامزدهای انتخابات را زیر نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در سال جاری فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در فضای مجازی بر بستر پلت فرم های داخلی را مجاز اعلام کرده است اظهار کرد: این اقدام راهکاری مناسبت برای نسل جوان به ویژه رای اولی ها است تا بتوانند با بخشی از برنامه های نامزدها آشنا و در انتخاب فرد اصلح از آن استفاده کنند.

شریفی یادآور شد: همچنین قهر با صندوق را کناره گیری از آرمان های انقلاب اعلام کرد و گفت: حضور در این همایش سیاسی حکم شرعی و عقلی دارد چراکه با این حضور می توانیم در تصمیم گیری و تصمیم سازی های موثر در آینده کشور مشارکت داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ساوه نیز در این هم اندیشی گفت: دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان ایران هستند به واسطه همین مساله مردم از آنان انتظار دارد تا مشارکتی پرشور و پررنگ در عرصه های مختلف داشته باشند.

محمود رضا سازنده یادآور شد: همچنین مطالبه گری جوانان و نوجوانان از مسوولان دیگر مولفه هایی است که انتظار می رود آنان با رعایت این مساله بتوانند نقش خود به انقلاب و کشور را ادا کنند.

وی با اشاره به نقش دانش آموزان در جنگ تحمیلی و عرصه های مختلف کشور گفت: الان هم که به انتخابات نزدیک می شویم از این قشر انتظار می رود روشنگری در افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای فعالیت خوبی داشته و با حضور حماسی خود مطالبات جامعه را برای تحقق در مسیر درست تصمیم گیری در مجلس شورای اسلامی هدایت کنند.

مردم شهرستان های ساوه و زرندیه به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha