۲ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85392185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخاب اصلح یک نماینده تحول جدی در جامعه ایجاد می کند

قزوین - ایرنا - دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح و کارآمد، علاوه بر موجبات تشکیل یک مجلس، باعث تحولات جدی جامعه در زمینه های مختلف نیز می شود.

رضا سبحانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدون شک در صورت انتخاب نمایندگان شایسته و اصلح در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانونگذار، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور خواهیم بود و همین مساله نیز مشکلات و نارسایی های موجود را هم کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: اما اگر مردم حضور جدی در انتخابات نداشته باشند، امنیت و اقتدار کشور عزیزمان خدشه دار خواهد شد و این عدم مشارکت ،دشمنانِ سربلندی و توسعه ایران را تحریک و تشویق به دشمنی بیشتر می کند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین ضمن تاکید بر نقش موثر رسانه ها در امر برگزاری انتخابات و افزایش میزان سطح مشارکت انتخاباتی، تصریح کرد: رسانه های همگانی بدون تردید وظیفه روشنگری و تبیین ضرورت مشارکت بالای مردم در انتخابات را دارند و در این دوره نیز باید به وظیفه ذاتی و رسالت خود که همانا آگاهی بخشی است، قلم فرسایی کنند.

سبحانی فر بر ضرورت استفاده از ادبیات مناسب رسانه با مخاطبان خود، برای بیان مضرات عدم مشارکت و همچنین فواید مشارکت در انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: شرکت پرشور مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار ملی شده و می تواند بسیاری از آسیب ها را برطرف نماید و نقشه های دشمن را نیز نقش برآب کند.

وی همچنین نقش احزاب سیاسی را در افزایش مشارکت انتخاباتی بسیار موثر و حایز اهمیت برشمرد و تشریح کرد: احزاب از طریق تبیین ضرورت مشارکت مردم در انتخابات و معرفی کاندیداهای خود و برگزاری نشست ها و گردهمایی های سیاسی می توانند در افزایش شور انتخاباتی و بالا بردن سطح مشارکت ها نقش آفرین باشند.

سبحانی فر در رابطه با تبلیغات داوطلبان انتخاباتی این دوره از مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از داوطلبان انتخابات انتظار داریم که به جای تخریب دیگران، توانایی های خود را تبلیغ نمایند و از سیاه نمایی و بیان مطالبی که موجب ناامیدی و یاس مردم و سوء استفاده بدخواهان نظام می شود، پرهیز کنند.

وی با اشاره به اصول رقابت‌ انتخاباتی، داشتن تقوای سیاسی را به عنوان اولین اصل برشمرد و اضافه کرد: پرهیز از تخریب رقبا، بیان مشکلات و نارسایی ها و ارایه طرح های نامزدهای انتخاباتی در صورت راهیابی به خانه ملت جهت رفع مشکلات جامعه از دیگر اصول رقابت انتخاباتی است.

سبحانی فر، ارایه برنامه در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سوی داوطلبان در برنامه های تبلیغاتی را امری ضروری و بدیهی دانست و آنان را به پرهیز از اسراف و زیاده روی در ستادهای تبلیغاتی توصیه کرد و افزود: عدم ایجاد مزاحمت برای مردم، آسیب نزدن به چهره شهر و اموال عمومی نیز از جمله مواردی هستند که باید توسط ستادهای انتخاباتی رعایت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha