۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85393534
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجلس دوازدهم باید از نظارت مردمی استفاده کند

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبر: 85393534
مجلس دوازدهم باید از نظارت مردمی استفاده کند

قزوین - ایرنا - روح الله بابایی صالح نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج و با کد انتخاباتی ۱۳۸ معتقد است که نمایندگان مجلس دوازدهم بایستی ضمن وضع قوانین و مقررات نسبت به استفاده از نظارت های مردمی نیز اهتمام ورزند.

به گزارش ایرنا، روح الله بابایی صالح در سال ۵۷ و در شهرستان ارداق متولد شد، وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی ارشد تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی در سال ۷۷ به وزارت آموزش و پرورش وارد شد و به مدت ۱۲ سال نیز مدرس دانشگاه بود، وی در حال حاضر کارمند سازمان نقشه برداری از ادارات سازمان برنامه و بودجه است.

از سوابق این نامزد انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی می توان به نمایندگی مردم بویین زهرا و آوج در مجلس دهم اشاره کرد، وی همچنین مشاور و مدیر امور ستاد دیه کشور در سال ۹۹ نیز بوده است.

به قوانینی نیاز داریم که برای عموم مردم باشد و نه برای خواص

بابایی صالح با اشاره به اینکه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ۲ وظیفه اصلی ترمیم و نظارت را برعهده دارند، اظهار داشت: اگر خدا توفیق دهد و حمایت همشهریانم را داشته باشم در صورت راهیابی به مجلس قطعا در خصوص ترمیم قوانینی که به نفع مردم است گام برمی دارم.

وی ضمن تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در سطح ملی فکر کنند، توضیح داد: ما قوانینی در کشور داریم که باید منسوخ شود چراکه دیگر کارایی ندارند و مشکل گشای مردم نیستند، در مقابل به قوانینی نیاز داریم که برای عموم مردم باشد و نه برای خواص.

این نماینده حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج تصریح کرد: در جامعه باید به نخبگان علمی و اقتصادی احترام بگذاریم و از نظرات آنان استفاده کنیم و برای آنان هم قوانینی ریل گذاری کنیم تا بتوانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید درست نظارت کنند و در کنار مردم باشد، تشریح کرد: نمایندگان مجلس باید در کنار مردم باشند چراکه خود مردم بهترین ناظران هستند و به نمایندگان گزارش می دهند که چه اتفاقاتی افتاده و چه مباحثی مطرح است و نمایندگان هم باید به داد مردم برسند.

بابایی صالح که نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد، یادآوری کرد: در مراسم تحلیف، نمایندگان قسم یاد می کنند که درست و در چهارچوب قانون عمل کنند.

وی همچنین قزوین را بزرگترین قطب کشاورزی، گردشگری و صنعتی کشور دانست و افزود: اگر بخواهم به حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج اشاره کنم باید بگویم این ۲ شهرستان و بخش ها، شهرها و روستاهای آن مبتلا به معضلات و مشکلاتی، به ویژه در زمینه کشاورزی هستند تا جایی که امروز در بویین زهرا و آوج تولید کننده پسته هستیم، یعنی همانطور که تاکستان کشمش و انگور تولید می کند، بویین زهرا هم قطب تولید طلای سبز، یعنی پسته است.

وی با اشاره به اینکه در بویین زهرا، به خصوص در بخش دشتابی و آوج شاهد خام فروشی محصولات هستیم، یعنی به محض تولید محصول، کشاورز آن را به قیمت نازلی می فروشد، ادامه داد: ما باید صنایع تبدیلی را حمایت کنیم تا با ظهور این صنایع محصولاتمان را خام فروشی نکنیم.

بابایی صالح با بیان اینکه بایستی صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی به کار گرفته شود، یادآور شد: این در حالی است که این شهرستان در حوزه آب و افت ولتاژ برق نیز مشکلاتی دارد که می توان با برنامه ریزی های مدون و کارگشا نسبت به رفع معضلات موجود در منطقه اقدام کرد.

وی در مورد مشکل کم آبی این شهرستان، تاکید کرد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی متاسفانه آبی برای بخش کشاورزی این شهرستان از محل منابع آبی موجود در نظر نگرفته اند تا جایی که با وجود احداث ۲ سد بالاخانلو و نهب، اگر بارشی نباشد، سرمایه گذاری های صورت گرفته در آنها بی فایده خواهد بود و شاید اگر اعتبارات سدی مانند بالاخانلو در حوزه کشاورزی هزینه می شد و از کشاورزان هم حمایت صورت می گرفت شاهد کاهش آبخوان ها تا این اندازه نبودیم.

به عقیده بابایی صالح، معضل افت ولتاژ برق در تابستان هم مساله ای است که به کشاورزی منطقه آسیب فراوانی می زند، چرا که در تابستان و از ساعت ۱۷ که بهترین زمان برای آبیاری محصولات کشاورزی است، برق قطع می شود.

وی که خود را نیروی مستقل انقلاب معرفی می کند، در پایان سخنان خود به موضوع گردشگری این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: پل معلق آوج یکی از نقاط بکر گردشگری این شهرستان است که در صورت حمایت می تواند به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل شود.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز صاحب چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha