۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85402280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس را کارآمد می‌کند

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85402280
مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس را کارآمد می‌کند

قزوین - ایرنا - دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: هر چقدر مشارکت مردم در انتخابات مجلس بیشتر باشد، مجلسی کارآمد و با نمایندگی بیشتر افکار عمومی شکل خواهد گرفت.

محمد درافشان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مشارکت شهروندان در انتخابات نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه بین المللی نیز می‌تواند مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی کشور را بالا ببرد.

وی شرکت نکردن در عرصه انتخابات را عامل تشکیل مجلسی ناکارآمد و با اقلیت دانست و توضیح داد: این مجلس نمی تواند مورد تایید اکثریت جامعه باشد.

درافشان با تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات، باید در میان کاندیداها از دیدگاه های مختلف فکری، سیاسی و اجتماعی جامعه حضور داشته باشند تا مردم احساس کنند با انتخاب آن فرد می توانند به خواسته های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود برسند.

وی همینطور افزود: مجموعه عوامل مختلف در کنار هم می توانند باعث مشارکت حداکثری مردم شوند که مهم ترین آن به غیر از رسانه ها، نهادهای مسوول در انتخابات مانند هیات‌های اجرایی و نظارت هستند که باید تلاش کنند تا مشارکت حداکثری که مورد تایید مقام معظم رهبری است، اتفاق بیفتد.

دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی وضعیت مشارکت مردم استان قزوین در انتخابات را مانند دیگر مناطق کشور ارزیابی کرد و افزود: فکر می کنم با توجه به عوامل متعددی که در مسایل کلان کشور وجود دارد، وضعیت مشارکت در استان ما خیلی با استان های دیگر فرقی نداشته باشد.

وی درباره نقش احزاب در بالابردن مشارکت انتخاباتی گفت: یکی از فواید احزاب این است که در نظام حزبی، نامزدها از طریق حزب معرفی می شوند و احزاب بر خلاف افراد در کنار ارایه برنامه دقیق، زبده ترین افراد خود را جهت احراز مسوولیت معرفی می کنند و همین امر باعث افزایش قدرت تشخیص مردم و مشارکت آنان می گردد.

درافشان خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر افرادی با افکاری متفاوت به عرصه انتخابات وارد شوند، قطعا حضور مردم و مشارکت آنها در انتخابات بیشتر می شود و احزاب هم با داشتن نامزدهای که متعلق به حزب آنان باشد، برای گرم کردن فضای انتخابات و مشارکت مردم فعال تر عمل خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha