کمیته امداد قشم به ۱۲۰۰ ساحل نشین خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کرد

قشم - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) قشم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور به یکهزار و ۲۰۰ ساحل نشین بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان ارائه داد.

رضا تارک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این خدمات رایگان از سوی ۵۰ جهادگر و متخصص دندانپزشکی گروه جهادی «منتظران ظهور» اعزامی از استان تهران به سرزمین آب و آفتاب به مدت چهار روز (۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه) انجام شده است.

وی ادامه داد: در این فعالیت جهادی چهار روزه، این جهادگران موفق شدند تا خدمات دندانپزشکی را در قالب عصب کشی، جراحی، جرم گیری، کشیدن، ترمیم ریشه و دندان دندانپزشکی تخصصی کودکان به مردم جامعه محلی ای به ویژه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد نیازمند ارائه کنند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: این تعداد خدمت دندانپزشکی با استقرار این گروه جهادی در روستای گورزین جزیره قشم برای بهره مندی مردم روستاهای غرب و شرق این جزیره به ارزش ۸۰ تا ۹۰ میلیارد ریال انجام شده است.

کمیته امداد قشم به ۱۲۰۰ ساحل نشین خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه کرد

تارک اضافه کرد: گروه جهادی منتظران ظهور با هدایت، حمایت و پشتیبانی قرارگاه مردمی خدمت استانداری هرمزگان در پی تحقق وعده های دولت مردمی به این جزیره اعزام شده اند.

اداره کمیته امداد شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

کمیته امداد قشم به ۱۲۰۰ ساحل نشین خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه کرد

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha