مسابقه رالی معمایی گردشگری در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - مسابقه رالی اتومبیلرانی معمایی با شعار «رالی ماجراجویانه، گردشگری خانواده محور» امروز پنجشنبه در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس آغاز شد.

رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه رالی معمایی از کمپ پارک ساحلی آفتاب شهر قشم آغاز و خودروهای شرکت کننده مسیر شهرهای درگهان، رمچاه، ساحل جنوبی و بالعکس این جزیره را برای کشف هشت ایستگاه رمزآمیز طی خواهند کرد.

رضا ذاکری افزود: در این رقابت ۲۷ خودرو با ۵۴ شرکت کننده حضور دارند که هر خودرو دارای ۲ تا چهار سرنشین است.

وی توضیح داد: این مسابقه به منظور ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده ها و افزایش سطح آگاهی آن ها نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی به همت سازمان منطقه آزاد برگزار شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در اجرا و برگزاری این مسابقات رالی ملاک انتخاب برترین شرکت‌ کنندگان از سوی گروه‌ های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیر یابی و کسب کمترین امتیاز منفی، خواهد بود.

جزیره قشم به عنوان بزرگ ترین جزیره خلیج فارس با داشتن سواحل زیبا و امکانات برگزاری ورزش‌های دریایی، هوایی و ساحلی در جنوب ایران واقع شده است.

این جزیره با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha