۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85438780
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان قشم توزیع شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85438780
۱۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان قشم توزیع شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۱۶۰ هزار پرس غذای گرم در قالب برنامه اطعام مهدوی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان بیست و هشتمین روز از ضیافت الله بین نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد در این جزیره توزیع شده است.

رضا تارک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کمیته امداد این شهرستان مرزی بر اساس تکالیف ذاتی خود در زمینه ترویج فرهنگ خیر و احسان و تعامل با خیران و موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد، هیات های مذهبی و مردم نوعدوست طرح اطعام مهدوی را با هدف اطعام نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان در نگین خلیج فارس آغاز کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع این تعداد غذای گرم در این ایام سه هزار و ۹۴۶ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات و رب گوجه فرنگی بین نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی توزیع شد که ارزش هر بسته در این دوره از توزیع در بین خانواده‌های نیازمند در حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: توزیع بسته‌های معیشتی این نهاد از دوران پاندومی کرونا آغاز شد و تاکنون نیز با هدف کاهش رفع مشکلات نیازمندان در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس ادامه دارد.

تارک اضافه کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۹۰۰ سفره های افطاری از سوی این نهاد، مراکز نیکوکاری، مساجد و خیرین سرزمین آب و آفتاب در میان اقشار مختلف نیازمند سرزمین آب و آفتاب گسترده شد.

وی بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با مشارکت نیکوکاران جزیره قشم در طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده و بسته های معیشتی ۳۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha