نفرات برتر مسابقات قرآنی باران وحی کمیته امداد در قشم تجلیل شدند

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: نفرات برتر مرحله استانی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (باران وحی) مددجویان زیرپوشش این نهاد معرفی و تجلیل شدند.

رضا تارک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ۶۰ شرکت کننده دختر و پسر در سه رده سنی زیر ۱۲ سال بین ۱۲ تا ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا در سه بخش آوایی، مفاهیم و مفاهیم هنری با هم به رقابت پرداختند که از ۱۱ نفر آنان تجلیل شد.

وی ادامه داد: بخش آوایی این جشنواره در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح‌خوانی، اذان، صحت قرائت نماز، دعاخوانی و مداحی بود.

رییس کمیته امداد قشم توضیح داد: بخش مفاهیم مرحله استانی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و بخش هنری نیز شامل رشته‌های نقاشی، مداحی، خوشنویسی و قصه‌گویی است.

تارک اضافه کرد: در رشته حفظ عمومی رده سنی بالای ۱۶ سال داود شادمان خالدینی رتبه اول استانی و مرضیه عظیم پور و شایان سلامی به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

وی گفت: در رشته حفظ عمومی رده سنی بین ۱۲ تا ۱۶ سال رتبه های اول و دوم استانی به عثمان رئیسی سوزایی و محمدعلی خلیلی کشاری تعلق گرفت.

رییس کمیته امداد قشم بیان کرد: در رشته حفظ عمومی رده سنی زیر ۱۲ سال نیز رتبه اول استانی به یسنا چرسی و سلمان خانگاه تعلق گرفت.

وی افزود: در رشته حفظ کل قرآن راضیه اخلاصی لافتی رتبه نخست استانی را کسب کرد، رفیعه چرسی رتبه اول استانی رشته نقاشی را به خود اختصاصی داد و در رشته مداحی عاطفه حقیقی رتبه سوم استانی را کسب کرد.

تارک اظهار کرد: این جشنواره با رویکرد قرآنی و با هدف شناسایی، توانمند سازی و بهسازی قرآنی و هنری مددجویان کمیته امداد شهرستان قشم و استان هرمزگان و ارتقای دانش قرآنی جامعه هدف برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی رییس تبلیغات اسلامی و رضا دریایی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم در این مراسم تجلیل که در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، حضور داشتند.

اداره کمیته امداد شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha