۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبر: 85409605
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد قشم اهدا شد 

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۱۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری به نوعروسان زیر پوشش این نهاد در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس اهدا شد.

رضا تارک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارزش هر سری جهیزیه اهدایی به نوعروسان را حدود ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تمامی اقلام جهیزیه، کالای ایرانی و شامل یخچال، فرگاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ سری جهیزیه از ابتدای سال جاری تاکنون در مناسبت های مختلف و با هدف ترویج سنت پسندیده ازدواج با حمایت خیران به نوعروسان نیازمند این جزیره اهدا شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: در زمینه کمک به ازدواج مددجویان و نیازمندان، ارزش کمک های اهدا شده به صورت جهیزیه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

تارک اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در این جزیره در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی نقش‌آفرینی می‌کند و اجرای منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای برطرف کردن محرومیت از اهداف این نهاد مقدس در خدمت به نیازمندان و جامعه هدف آن است.

کمیته امداد امام (ره) به فرمان امام راحل در ۱۴ اسفند ۵۷ با شعار پشتیبانی از محرومان، مستضعفان و توانمندسازی آنها بنیان‌گذاری شد.

این نهاد در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha