۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85380081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد کالای قاچاق در خراسان جنوبی سوخت است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد کالای قاچاق کشف شده در استان از نوع سوخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: سوخت در صدر کالاهای قاچاق کشف شده در استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه قیمت بالای سوخت در کشورهای همسایه موجب شده تا سودجویان با ترفندهای مختلف سرمایه ملی کشور را از محورهای استان عبور دهند، بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده بیشتر محموله‌های قاچاق سوخت استان در سایر استان‌ها بارگیری و تنها از محورهای مواصلاتی استان عبور داده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر افزایش نظارت‌ها بر مصرف سوخت در واحدهای تولیدی و معدنی استان، اظهار کرد: ما به دنبال محدودسازی سوخت در واحدهای معدنی و تولیدی استان نیستم بلکه به دنبال واقعی سازی مصرف هستیم.

طالبی بر نصب ردیاب بر روی ماشین آلات بخش معدن و کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: با این اقدام شاهد واقعی سازی مصرف سوخت در سطح استان خواهیم بود، براساس اطلاعات ردیاب هر مقدار که ماشین آلات این بخش‌ها فعالیت و کارکرد داشته باشند به اندازی کافی سوخت در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید جلسات کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی نتیجه بخش باشد، یادآور شد: نصب دستگاه سیپاد به عنوان یک ردیاب و به منظور هوشمندسازی ناوگان درون شهری و رعایت عدالت اجتماعی در زمینه تخصیص سوخت باید در دستورکار شهرداری‌های استان قرار گیرد.

طالبی با تاکید بر برخورد با سرشاخه‌های ورود البسه دست دوم به خراسان جنوبی، گفت: در این زمینه سه نفر در خارج از استان شناسایی شدند که باید پلیس امنیت اقتصادی برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: نظارت بر مراحل صدور بارنامه‌ها با هدف جلوگیری از بارنامه‌ها صوری در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت در دستورکار جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی پدیده قاچاق و ارز را یک پدیده ضد امنیتی و مخرب دانست و گفت: در این خصوص مقام معظم رهبری می‌فرمایند که گسترش پدیده قاچاق و تاثیر مخرب آن در امر تولید، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.

۸۰ درصد کالای قاچاق در خراسان جنوبی سوخت است

رئیس اداره نظارت بر مبارز با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هم گفت: قاچاق سوخت در صدر فهرست کالاهای قاچاق خراسان جنوبی قرار دارد.

احمد مهری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ درصد کالاهای قاچاق کشف شده در خراسان جنوبی فرآورده‌های نفتی و ۲۰ درصد مابقی کالاها بوده است.

وی از افزایش ۲۶ درصدی کشف سوخت قاچاق در استان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: در این مدت در استان سه میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است.

مهری افزود: از ابتدای امسال تاکنون قاچاق دارو با ۹۹ درصد، قاچاق طیور با ۱۴۲ درصدو لوازم خانگی هم با هزار و ۸۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش ۱۷ درصدی تردد خودروهای شوتی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: در این مدت هزار و ۸۲۰ دستگاه خودروی شوتی در استان کشف شده است.

رئیس اداره نظارت بر مبارز با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی محل تردد و عبور خودروهای شوتی و محموله سوختی است، بیان کرد: از مجموع ۲۰ محموله بزرگ سوختی در استان تنها یک محموله بومی استان بوده است.

مهری تصریح کرد: نگهداری محموله‌های سوخت قاچاق کشف شده مهمترین معضل فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha