۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85490256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرویس مدارس خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبر: 85490256
سرویس مدارس خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرویس مدارس استان با بهره‌گیری از سامانه سپند ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک استان با دستور کار اجرای آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس استان اظهار کرد: سرویس‌دهی مدارس براساس مصوبه هیئت وزیران به شورای ترافیک و شهرداری‌ها واگذار و آموزش و پرورش تنها عضوی از شورای سرویس مدارس خواهد بود.

وی از ثبت درخواست والدین دانش‌آموزان برای سرویس مدرسه تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: این امر بر اساس مصوبات آئین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی هیات وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: سامانه کشوری سپند (سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی) با هدف ساماندهی، مدیریت و نظارت بهینه بر حمل و نقل دانش‌آموزی و رصد و پایش ناوگان شرکت‌ها راه‌اندازی شده است.

عباس‌زاده با تاکید بر اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در خصوص این سامانه با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما، گفت: مسئولیت و عواقب سوء ناشی از بکارگیری هر نوع خودرو و یا راننده‌ای که در چهارچوب ضوابط این آیین‌ نامه نباشد، متوجه شخص یا اشخاص بکارگیرنده خواهد بود.

وی عنوان کرد: براساس این آیین‌نامه، دولت مکلف است براساس ماده (۵) قانون حمایت از حقوق معلولان، هزینه‌‎های مربوط به تامین حمل و نقل دانش‌ آموزان استثنایی را در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کند و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در اختیار شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی کشور برای انجام خدمت (سرویس) رایگان در این حوزه قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha