۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85419786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف کالای قاچاق به ارزش ۶۶ میلیارد ریال در طبس

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85419786
کشف کالای قاچاق به ارزش ۶۶ میلیارد ریال در طبس
عکس آرشیوی است

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۶۶ میلیارد ریال در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن شجاعی نسب روز شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی "رباط خان" شهرستان طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت که از سمت یزد به طرف مشهد در حرکت بود، مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیونت، بیش از سه میلیون نخ انواع سیگار خارجی، هزار و ۶۵ دستگاه لوازم الکتریکی و ۱۴۰ دستگاه لوازم خانگی خارجی قاچاق همچنین بیش از ۲ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و فاقد هر گونه مجوز حمل، کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از ۶۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار شجاعی نسب افزود: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمامی نهادها و بخش‌ها با فراجا ضروری است.

توقیف چهار دستگاه خودرو شوتی در نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان هم از توقیف چهار دستگاه خودرو شوتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب گفت: ماموران پاسگاه "سهل آباد" شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی به چهار دستگاه سواری مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، مقدار سه هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: ماموران در این خصوص چهار دستگاه خودرو توقیف و چهار متهم را دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سوخت بیشترین کالای قاچاق در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha