رئیس جمهور شهید برای مشکلات مردم در میدان حضور داشت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور شهید فقط به شنیدن مشکلات مردم از طریق گزارش‌ها و پشت میزنشینی و برگزاری جلسات اکتفا نمی‌کرد و آنها را به صورت میدانی بررسی می‌کرد.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در مسجد جامع شهر گزیک شهرستان درمیان و با حضور اهل سنت و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، به پشتکار شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد که پس از بازگشت سفر روسیه بلافاصله به استان البرز رفت و افزود: شهید جمهور مخلصانه و صادقانه کار کرد و در این مسیر شب از روز نمی‌شناخت و استراحت کوتاهش داخل خودرو و هواپیما بود.

وی از سانحه سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و همراهانش به عنوان غم و مصیبت بسیار سنگین یاد کرد و گفت: اگرچه این شهدا با جان دادن در راه خدمت به مردم به سعادت اخروی رسیدند اما برای ملت ایران از دست دادن رئیس جمهور بسیار سخت و ناراحت‌کننده است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: این روزها شاهد تجمعات میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت در استان‌های آذربایجان شرقی، قم، تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بودیم که این حرکت عظیم نشان داد حضور پرشور و خودجوش مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت شهدای خدمت در سراسر کشور پیام‌های مختلفی در عرصه ملی و بین المللی دارد.

وی با اشاره به بازتاب رسانه‌ای حضور معنادار میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت گفت: این حضور باشکوه نشان می‌دهد مردم کشورمان قدردان و قدرشناس مسئولان جهادی و انقلابی هستند و از درک، فهم و شعور سیاسی بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌بینند چه مسئولانی در میدان و پای کار است.

قناعت اضافه کرد: دومین پیام حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت شهید جمهور این است که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، همچنان وفادار به شهدا و آرمان‌های امامین انقلاب هستند.

وی گفت: این حضور باشکوه نشان داد که آرمان‌های نظام و انقلاب و شهدا با گوشت و پوست و خون این مردم عجین شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ملت عزیز ایران می‌فهمد چه کسی دوستدار نظام و در خط ولایت است و خدمت ‌رسانی به مردم را از شئونات خود و کار کردن برای آنان را یک حرکت جهادی و مقدس می‌داند لذا مردم از این نوع مسئولان قدردانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیام بعدی، مخابره وحدت و انسجام داخل کشور به دنیاست؛ اینگونه نیست که رأس قوه مجریه به شهادت برسد و بخشی از مردم بی خیال باشند بلکه همه ملت حول محور این شهادت، وحدت و انسجام پیدا کردند.

قناعت از حضور قومیت‌های مختلف و خاخام‌های یهودی در تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی گفت و افزود: اگرچه آمریکا و انگلیس این مراسم تشییع میلیونی را پوشش نمی‌داد اما واقعیتی در داخل کشور بود.

وی ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را پیام دیگر تشییع باشکوه شهدای خدمت عنوان کرد و با دعای طول عمر برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، از اقتدار، صلابت و تیزبینی مقام معظم رهبری گفت.

رئیس جمهور شهید برای حل مشکلات مردم حضور میدانی داشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: رهبر انقلاب در موضوعات کلان و راهبردی کشور هرگز اشتباه نکردند و تصمیمات بسیار درستی اتخاد فرمودند، اکنون هم در فقدان رئیس جمهور به برکت وجود ایشان و قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران که جایگاه رفیعی برای ولایت فقیه قائل شده و اختیاراتی به ایشان داده است، به جای اعلام حکومت نظامی، برای شهدای خدمت مجلس ختم می‌گیریم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب عصر همان روز با ابراز تأثر از حادثه نگران کننده برای رئیس جمهور و همراهان ایشان فرمودند: «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید».

قناعت افزود: ۷۰ هیئت عالی رتبه دنیا که ۲۰ مورد در سطح سران بود برای تسلیت شهادت رئیس جمهور به ایران سفر کردند و دولت‌های یک چهارم جهان برای آیت‌ الله رئیسی اعلام عزای عمومی کرده‌اند.

وی گفت: دوران فعالیت آیت الله شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان، بهترین دوران هماهنگی عرصه میدان و دیپلماسی بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در یکی از ایالت‌های هند برای رئیس جمهور شهید ما ختم گرفته شد و جالب بود که شعار فارسی می‌دادند و این به معنای اقتدار و عظمت و محبوبیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: پیام دیگر تشییع میلیونی رئیس جمهور شهید این است که مردم ما رئیس جمهور ساده زیست، مردم دوست، جهادی، باکفایت، کارآمد و صادق می‌خواهند، در پنج روز عزای عمومی و مراسمی که در اقصی نقاط کشور برگزار شد، مردم شعارهایی سر می‌دادند که یکی از آنها این بود «مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که شهید زنده باشد».

قناعت یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نخست وزیر عراق فرمودند: «ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود».

وی گفت: آیت الله رئیسی برخلاف برخی از روسای جمهور گذشته پشت میزنشین نبود و مدام در عرصه و میدان برای خدمت و گره‌گشایی از کار مردم بود، در همین استان تا دو ماه آینده کلنگ‌زنی ایستگاه راه آهن در بیرجند را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی برای پروژه فراملی راه آهن خراسان جنوبی اختصاص یافته، گفت: این پروژه فعال و در مرحله اجرای زیرساخت با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به این استان بوده است.

وی افزود: آیت الله رئیسی هر وقت مرا می‌دید در مورد وضعیت راه آهن و انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی می‌پرسید.

قناعت به اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به برکت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به مردم قول می‌دهیم که همان فعالیت و دغدغه‌های رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف تامین زیرساخت‌ها، طرح نهضت ملی مسکن، احداث باندهای دوم، معیشت، احیای واحدهای راکد و نیمه راکد را با انگیزه و شدت بیشتری ادامه خواهیم داد چون سید محرومان و شهید جمهور به گردن تک تک ما حق دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر امسال گفت: باید حواسمان باشد که با انتخاب خود شرمنده شهدا و شهید جمهور نشویم و با انتخاب احسن، کسی را انتخاب کنیم که همین روند شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهد و دل رهبر معظم انقلاب شاد شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر رییس جمهور شهید پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، غروب سوم خرداد در رواق «دارالسلام» حرم امام رضا (ع) آرام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha