۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85486856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماسه قدرشناسی مردم خراسان جنوبی + فیلم

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85486856
حماسه قدرشناسی مردم خراسان جنوبی + فیلم

بیرجند - ایرنا - همانطور که پیش بینی می‌شد پس از تشییع تاریخی پیکر رئیس جمهور شهید در شهرهای تبریز، قم و تهران، مردم خراسان جنوبی نیز امروز حماسه‌ای از جنس دلدادگی و قدرشناسی را رقم زدند.

به گزارش ایرنا، آیت الله شهید رئیسی که پرچمدار سفرهای استانی و حضور در بین مردم است، خراسان جنوبی را در همان ماه‌هایی ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم به عنوان سومین مقصد سفر خود انتخاب کرد، سفری که به خاطر شرایط خاص کرونایی، دیدار مردمی نداشت اما برکات آن برای استان ۱۰۶ مصوبه بود.

آذر سال بعد خراسان جنوبی به عنوان اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی رئیس دولت مردمی انتخاب شد؛ در شرایطی که دشمنان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به دنبال جنگ ترکیبی و ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی بودند، رئیس جمهور خستگی ناپذیر به میان ملت آمد و گفت که قطار پیشرفت کشور متوقف نخواهد شد.

آن روزها مردم همیشه در صحنه استان خراسان جنوبی با حضور پرشور برای استقبال از آیت الله رئیسی، جریان ساز شدند از همین رو قاب استقبال قشرهای مختلف مردم مرکز استان و شهرستان‌ها از رئیس جمهور در دیدار مردمی هنوز در ذهن‌ها ماندگار است.

آنچه امروز در سوم خرداد ۱۴۰۳ و آخرین سفر استانی شهید جمهور به خراسان جنوبی رقم خورد جنس آن با دفعات قبلی فرق داشت چون دیگر از آن شور و نشاط و شادی سفرهای قبلی خبری نبود، شهر در حزنی عمیق فرو رفته و مردم مبهوت سانحه سقوط بالگرد در ارتفاعات آذربایجان شرقی، ناباورانه به خیابان‌ها آمدند تا آخرین دیدار را با سید محرومان انجام دهند.

مردم خراسان جنوبی بعد از چهارمین و آخرین سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی در اسفند سال گذشته چشم انتظار بودند، زیرا شهید در آن سفر که همزمان با نیمه شعبان و بدون تشریفات انجام شد، گفته بود «دوست می‌داشتم در این سفرها به همه شهرها سفر می‌کردم و در کنار مردم و اجتماعات صمیمی آنها بودم لیکن این امکان فراهم نبود و انشاء الله در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد».

تقدیر این گونه رقم خورد که پیکر شهید جمهور و همراهان سه روز پس از واقعه تلخ سقوط بالگرد، صبح امروز برای وداع و تشییع وارد بیرجند شود؛ دلدادگان و دلسوختگان از ساعت‌ها قبل شروع مراسم در میدان جانبازان بیرجند گردهم آمدند تا برای آخرین بار با شهدای خدمت وداع کنند.

مردم از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی و استان‌های همجوار برای شرکت در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی آمدند.

هرچه به پایان مراسم نزدیک شدیم جمعیت فوج فوج اضافه می‌شد. آخرین وداع مقابل فرهنگسرای شهر بیرجند با پیکر شهدا انجام و شهیدان راه خدمت با اشک و آه مردم راهی مشهد مقدس شدند و اینگونه پرونده آخرین سفر استانی شهید جمهور در خراسان جنوبی بسته شد.

جلوه‌های آخر مراسم مداحی بود که بر سوز و گذار جمعیت افزود؛ آنجا که گفت «برو عزیز فقیران خدانگهدارت/ رئیس بودی و جایت صدر مجلس بود/ شهید در مه بوران خداحافظ».

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از شهدای خدمت واقعه ۳۰ اردیبهشت، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به زمین نشست و مراسم تشییع ساعت هشت از میدان جانبازان آغاز شد که در مسیر بلوار پاسداران ادامه یافت.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت و بعد از تشییع در بیرجند پیش از ظهر امروز به مشهد مقدس منتقل شد تا در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha