افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه مهدی‌تبار هادی‌شهر باحضور «آقا موحد»

ساری - ایرنا - مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی مهدی‌تبار هادی‌شهر در شهرستان بابلسر به مناسبت دهه فجر با حضور جهان‌پهلوان آقا عبدالله موحد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، همزمان با مراسم بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی کشور که صبح امروز جمعه برگزار شد، مدرسه مشارکتی ۱۲ کلاسه مهدی‌تبار هادی‌شهر در کیخامحله این شهر با حضور جهان‌پهلوان آقا عبدالله موحد اسطوره کشتی ایران و جهان به بهره‌برداری رسید.

جهان‌پهلوان آقا موحد در مراسم بهره‌برداری از این مدرسه که با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز مازندران، فرماندار بابلسر، نماینده بابلسر و فریدونکنار و تعدادی از مسئولان محلی و اهالی منطقه برگزار شد، در پاسخ به استقبال گرم مردم از حضورش گفت: من توان پاسخ دادن به این همه مهر و محبت شما مردم عزیز را ندارم. فقط می‌توانم بگویم از شما بی‌اندازه ممنونم و خوشحالم که اهل این سرزمین هستم.

وی افزود: اگر کاری در ورزش انجام دادم وظیفه من بود. این وظیفه هر انسان است که وقتی از آب و خاک و امکانات یک سرزمین بهره می‌گیرد و در آن رشد می‌کند هر چه در توان دارد بدون تقاضا و منت برای اعتلای آن سرزمین بگذارد.

اسطوره کشتی ایران اظهار کرد: هرچند که مدتی است اینجا نیستم، اما هیچ وقت مهر و محبت این مردم را فراموش نمی‌کنم که هر وقت از مسابقات برمی‌گشتیم صمیمانه از ما استقبال کردند. مهر وطن هیچ وقت از یاد من نمی‌رود. دوستدار این سرزمین و همه مردم میهنم هستم و امیدوارم قدردان مهرتان باشم.

جهان‌پهلوان عبدالله موحد که بین اهالی کشتی با نام آقا موحد شهرت دارد زاده ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر است و با ۶ مدال طلای جهان و المپیک بعد از حمید سوریان در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکوسیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به‌دست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند. او کمی بعد به آمریکا رفت، اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد. چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به کشتی‌گیران آمریکایی آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مدرسه مشارکتی مهدی‌تبار هادی‌شهر بابلسر در زمین ۳ هزار و ۱۷۴ متری اهدایی توسط محمدعلی مهدی‌تبار نیکوکار هادی‌شهری ساخته شد.

این مدرسه با ۲ هزار و ۷۵۰ متر زیربنا، یک‌هزار و ۳۴۴ متر محوطه‌سازی و ۱۲ کلاس، ظرفیت پذیرش حدود ۴۰۰ دانش‌آموز را دارد. سالن اجتماعات، کتابخانه و فضای بازی بخشی از زیرساخت‌های این مدرسه مجهز و مدرن است که با نقشه اداره کل نوسازی مدارس استان و تامین اعتبار دولتی ساخته شد.

عملیات اجرایی این مدرسه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و طی ۲ سال گذشته با تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تکمیل شد و قرار است ابتدای سال تحصیلی آینده پذیرای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha