محورهای استان سمنان منتهی به مازندران مسدود شد/ بازگشایی محور تهران - مشهد

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان با اشاره به مسدود شدن تمامی مسیرهای منتهی به استان مازندران به علت بارش برف و شرایط نامساعد جوی گفت: محور تهران - مشهد در محدوده گردنه آهوان پس از مدت زمان کوتاهی انسداد، بازگشایی شد.

سرهنگ موسی بزرگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای سمنان به فیروزکوه، مهدیشهر به کیاسر و مسیر توسکستان در شهرستان شاهرود به علت شرایط نامساعد جوی مسدود است.

وی ادامه داد: با اقدام‌های به موقع و مدیریت بحران و حضور مسوولان، نیروهای نظامی و خدمات رسان تصادف خاصی و منجر به فوت رخ نداده است.

رییس پلیس راه استان سمنان اظهار کرد: محور تهران - مشهد در محدوده گردنه آهوان به دلیل شرایط نامساعد جوی برای مدت زمان کوتاهی مسدود بود که با اقدام‌های راهداری مسیر در حال بازگشایی و تردد با سرعت کم انجام می‌شود.

محورهای استان سمنان منتهی به مازندران مسدود شد/ بازگشایی محور تهران - مشهد

وی با تاکید بر همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروهای عبوری از گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر استان سمنان، افزود: رانندگان از مسافرت‌های غیرضرور پرهیز کنند.

سرهنگ بزرگی ادامه داد: رانندگان در هنگام تردد از ترمز ناگهانی در جاده‌های لغزنده به منظور پیشگیری از وقوع حادثه خودداری کنند و خانواده ها لباس گرم، سوخت کامل و مواد خوراکی فاسدنشدنی به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه استان سمنان اضافه کرد: بی‌توجهی رانندگان به جلو و واژگونی خودرو از عوامل مهم در تصادفات در جاده‌های سمنان است و هموطنان در هنگام تردد به نکات فنی و هشدارهای راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به بارش برف و کولاک شدید در گردنه آهوان و انسداد محور سمنان به دامغان از حوالی پنج بامداد امروز سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان از ساعاتی قبل با حضور میدانی در گردنه آهوان ضمن نظارت بر عملیات در حال انجام‌ مبنی بر بازگشایی محور و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های خدمات رسان، فرماندهی عملیات مدیریت بحران را بر عهده گرفته است.‌

مدیران مرتبط با حوزه مدیریت بحران‌ استان سمنان نیز هم‌اکنون در گردنه آهوان حضور دارند.

محور شهمیزاد به فولاد محله و چاشم مسدود است

فرماندار مهدیشهر هم روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: محور شهمیرزاد - فولاد محله و شهمیرزاد - چاشم و بالعکس در این شهرستان به دلیل برودت هوا و بارس برف و کولاک مسدود است.

مجتبی اقوامی پناه با بیان اینکه تردد از میدان خشایار الوند شهمیرزاد به سمت مناطق بالادست هم به طور صرف با زنجیر چرخ ممکن است، از شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه خواست که نکات ایمنی را رعایت و حتی‌امکان از تردد در محورهای شهرستان مهدیشهر خودداری کنند.  

کارشناسان هواشناسی پیشتر نسبت به بارندگی سامانه فعال جوی کنونی به صورت بارش برف از امروز در سمنان هشدار داده بود. طبق پیش‌بینی‌ها بارش در شهر سمنان امروز و فردا ادامه دارد از روز یکشنبه فقط کاهش دما برای این شهر رخ خواهد داد.

هم‌اکنون کمینه دمای هوای شهر سمنان صفر درجه سانتیگراد است که پیش‌بینی می‌شود تا فردا کاهش دما به ۲ درجه‌سانتیگراد زیر صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفته است: کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگرادی، بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی هواشناسی برای امروز و فردا است و در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی پایدار در استان سمنان حاکم خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha