پنج هزار و ۵۰۰ مسافر در میامی استان سمنان اسکان اضطراری یافتند

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ مسافر در راه مانده محور میامی - شاهرود به دلیل شرایط نامساعد جوی شب گذشته در مسجدها و حسینیه‌های این شهرستان اسکان یافتند.

علیرضا آشوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشست اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ میامی به ریاست سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در ساعت ۲ بامداد امروز برگزار شد.

پنج هزار و ۵۰۰ مسافر در میامی استان سمنان اسکان اضطراری یافتند

وی ادامه داد: درپی دریافت چند پیام از مسافران در راه مانده محور میامی به عباس آباد استاندار سمنان به اتفاق سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده انتظامی استان، به این محور عزیمت کرد و از نزدیک وضعیت موجود را نظارت و دستورات لازم برای اسکان مسافران و تسهیل در تردد و رفع مشکلات صادر شد.

آشوری با اشاره به اینکه تعدادی از مدیران کل استان سمنان و مدیران میامی در نشست اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان حضور داشتند، ابراز کرد: در این نشست علاوه بر ارایه گزارش‌ها و اقدام‌های انجام شده، تمهیداتی در راستای تسهیل در تردد و اسکان در نظر گرفته شد.

پنج هزار و ۵۰۰ مسافر در میامی استان سمنان اسکان اضطراری یافتند

فرماندار میامی به نبود هتل در این شهر اشاره کرد و ادامه داد: مسافران در راه مانده در پنج حسینیه و مسجد شهر میامی و ۲ مسجد در روستای ابراهیم آباد و میاندشت اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه نانوایی‌های این شهرستان تا اواخر شب گذشته فعال بودند، اظهار کرد: از ابتدای صبح امروز نیز پخت نان در نانوایی‌ها آغاز شد.

آشوری یادآور شد: درپی اعلام هشدار هواشناسی در روز گذشته نشست ستاد مدیریت شهرستان میامی ساعت ۹ و نیم صبح (جمعه) هم با حضور مدیران دستگاه های اجرایی به منظور بررسی نحوه ارایه خدمات به مسافران برگزار شده بود.

به گزارش ایرنا، استاندار سمنان که شامگاه شب گذشته پس از سرکشی به محل استقرار مسافران در امیریه دامغان به منظور نظارت میدانی و رصد خدمات‌رسانی به مسافران و زائران به محور سمنان - میامی عزیمت نمود تا در محور میامی به عباس آباد از نزدیک بر روند تردد وسائط نقلیه و بازگشایی محورهای مسدود در برف و کولاک نظارت کند.

شهرستان میامی با جمعیت ۴۰ هزار نفری در شرق استان سمنان ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش دارد که جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

کارشناسان هواشناسی پیشتر نسبت به بارندگی سامانه فعال جوی کنونی به صورت بارش برف از امروز در استان سمنان هشدار داده بود. طبق پیش‌بینی‌ها بارش‌ها امروز و فردا ادامه دارد از روز یکشنبه فقط کاهش دما در سطح استان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفته است: کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگرادی، بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی هواشناسی برای امروز و فردا است و در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی پایدار در استان سمنان حاکم خواهد بود.

ساعاتی پیش رییس پلیس راه استان سمنان گفت: چهار گردنه ارتباطی استان شامل خوش ییلاق در شاهرود، آهوان در محور دامغان- سمنان، بشم در مسیر سمنان- فیروزکوه و گردنه محور فولادمحله در مهدیشهر به دلیل برف و کولاک مسدود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha