رییس فدراسیون: مسابقات بین‌المللی بدمینتون در ایران بسیار معتبر است+فیلم

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون بدمینتون گفت: مسابقات بین‌المللی جام فجر ایران در سطح جهان از معتبرترین رقابت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، "محمدرضا پوریا " سه‌شنبه شب در آیین افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر در یزد با قدردانی از مسئولان اجرایی و ورزشی این استان در میزبانی رقابت‌ها افزود: امیدواریم یزد و جمهوری اسلامی ایران میزبان خوبی برای مسابقات مهم باشد.

وی ادامه داد: میزبانی سه رویداد مهم ورزش بدمینتون شامل سی و دومین مسابقات بدمینتون جام فجر، پنجمین مسابقات جوانان و همچنین اجلاس روسای فدراسیون‌های بدمینتون آسیا در تقارن با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک افتحار محسوب می‌شود.

همچنین استاندار یزد گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که این جام به نام آن نامیده شده به روان پاک بنیانگذار نظام اسلامی ادای احترام کرده و از تمامی افرادی که در برگزاری مسابقات نقش دارند به ویژه وزارت ورزش و جوانان و مدیران استان قدردانی می‌شود.

"مهران فاطمی " با اشاره به اینکه بهبود جایگاه رشته‌های ورزشی جزو برنامه‌های محوری و وسعه‌ای است و برای آنها سرمایه‌گذاری می‌شود ادامه داد: یکی از رشته‌های ورزشی مهم، بدمینتون است و چشم‌انداز چهار ساله توسعه ورزش استان، جایگاه ممتازی برای این رشته ورزشی ترسیم شده است.

وی همچنین با اشاره به حضور فعال بانوان ایرانی در مسابقات تصریح کرد: این حضور پرشور و گسترده به اهمیت و نقش خاص و والای جایگاه زنان و دختران این سرزمین در ورزش همانند سایر عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی می پردازد که در کنار مردان به ایفای نقش مشغول هستند.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد ضمن خیرمقدم به ورزشکاران و مربیان شرکت کننده در مسابقات گفت: یکی از مهم ترین کارکردهای مهم ورزش همان ایجاد همدلی بین مردم ملل است و امیدواریم مسابقات فرصتی برای ایجاد همدلی بین کشورها باشد.

"زهیر حاجی حسینی " افزود: شهر جهانی یزد همواره بستری مناسب برای همدلی و زندگی مسالمت آمیز بین اقوام مختلف است و امید است میزبان خوبی برای این دوره مسابقات بین‌المللی باشیم و خاطره خوبی از این حضور در ذهن ورزشکاران رقم خورد.

اجرای گروه ورزشی باستانی، حمل پرچم کشورهای حاضر در این دوره از مسابقات از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

سی و دومین دوره مسابقات بین المللی جام فجر به میزبانی شهر یزد از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه در سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

آمار ورزشکاران بدمینتون یزد که به صورت تفریحی در این رشته فعالیت می‌کنند حدود ۲ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آنان طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند و این استان با یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha