یزد، آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر

یزد- ایرنا- سی‌ و دومین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه مبارک فجر از پنج تا ۱۵ بهمن‌ماه جاری با حضور ۳۲۰ ورزشکار و مربی در سالن امام علی(ع) دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، در خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه فجر در شهر جهانی یزد برخی از مسئولان در بخش‌های مختلف به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت و میزبانی مناسب آن اشاره و بر همکاری همگان برای انجام بهتر آن تاکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار رییس و جمعی از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات گفت: رشد فکری و معنوی ورزشکاران در کنار امور فنی و کسب عناوین همیشه بسیار اهمیت دارد و نباید فراموش شود.

آیت‌الله "محمدرضا ناصری" با اشاره به اینکه مسائل معنوی، اخلاقی و ارزشی دارای اهمیت است و باید در ورزش و بین ورزشکاران جدی به آن توجه شود افزود: توجه ویژه به پرورش فکر و اندیشه ورزشکاران در کنار سایر امور دیگر باید همیشه در اولویت هیات‌های ورزشی قرار گیرد.

ورزش، میدان مناسب توسعه امور فرهنگی و معنوی

امام جمعه یزد بیان کرد: میدان ورزش زمینه خوبی برای توجه به امور فرهنگی و معنوی است که موجب موفقیت ورزشکاران می‌شود و ورزشکاران در سایه معنویت و توجه به ارزش‌های الهی و انسانی برای کشور در بخش‌ها و رشته‌های مختلف افتخار کسب می‌کنند.

ناصری با توجه به میزبانی شهر جهانی یزد از مسابقات بین‌المللی دهه فجر و همچنین نشست روسای فدراسیون‌های هفت کشور آسیای میانه در استان برای برگزار کنندگان این رویداد مهم آرزوی موفقیت کرد و با توجه به تک بعدی بودن ورزش در کشورهای غربی به مسولان ورزشی توصیه کرد در کنار ورزش به رشد فکری و معنوی ورزشکاران توجه خاص داشته باشند.

همچنین استاندار یزد با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت همه جانبه از ورزشکاران یکی از مسائل مورد تاکید در دولت سیزدهم است گفت: تمامی مسئولان در هر جایگاهی موظف به پشتیبانی و حمایت از ورزشکاران و توسعه رشته‌های مختلف هستند.

یزد، آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر

"مهران فاطمی" به اهمیت همکاری مردم و مسئوالان در امر برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه فجر و میزبانی شایسته از آن در استان تاکید و با قدردانی از اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان در راستای پیگیری مسائل و امور مرتبط با ورزش افزود: مسئله ورزش برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هست.

وی پیگیری مسائل حوزه ورزش را فقط مربوط به اداره کل ورزش و جوانان ندانست و اظهار کرد: ورزش موضوعی فرابخشی بوده و تشکیل شورای عالی ورزش در استان نشانگر مسئولیت و وظایف تمامی دستگاه‌ها، نهادها و مردم نسبت به این مسئله است.

فاطمی با بیان اینکه تنها جامعه سالم با نشاط و پر انرژی می‌تواند به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند تصریح کرد: فقط یک ملت پر افتخار، پرغرور و با هویت می‌تواند با ایستادگی در دوران جنگ نرم و تهاجم به بنیان های هویتی و فرهنگی، آرمان‌های خود را دنبال کند.

وی با اشاره به کارکردهای ویژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ورزش، گفت: باید با یک نگاه جامع و حداکثری به مسئله ورزش پرداخت و تنها در صورت اصلاح این رویکرد در بین مسئولان و مردم شاهد شکوفایی فعالیت‌های ورزشی در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت شادی آفرینی ورزش قهرمانی به صورت دسته جمعی در بین میلیون ها ایرانی خاطرنشان کرد: حس عزت و غرور مقدس، نیاز هر فرد و جامعه‌ای است و میزبانی یزد از ورزشکاران کشورهای مختلف دنیا در قالب مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر، رویدادی بزرگ برای استان است.

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر امسال به میزبانی یزد برگزار می‌شود و حضور مهمانان بین‌المللی بر حساسیت این رقابت‌ها و میزبانی آن افزوده استفاطمی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی جام فجر در یزد، آورده فرهنگی و اقتصادی چند برابری برای استان به همراه خواهد داشت افزود: این رویدادها بخشی از بسترهای لازم برای توسعه گردشگری است.

یزد، آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر در قالب برنامه های مختلف با همکاری بخش های مختلف به شرکت کنندگان معرفی می‌شود.

" زهیر حاجی حسینی" افزود: میزبانی مسابقات بین‌المللی در یزد یک فرصت بسیار مناسب و بی بدیل برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف استان به جهانیان است.

وی با قدردانی از همه فعالان فرهنگی و ورزشی و مسئولان اجرایی و ورزشی که برای میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر در یزد در تلاش هستند ادامه داد: تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام مناسب مسابقات فراهم است .

این مسئول بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، شهر جهانی یزد از پنج بهمن‌ماه جاری میزبان چهار رویداد بین‌المللی و جهانی است که باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن تلاش کرد و نقش آن در توسعه ورزش استان بسیار حائز اهمیت دارد.

حاجی حسینی به اهمیت انجام امور فرهنگی و رسانه‌ای در کنار برگزاری مسابقات در یزد اشاره کرد و گفت: این مسابقات، مهم‌ترین رویداد ورزشی کشور است که با توجه به رنکینگ المپیک، استقبال خوبی از آن شده است.

سی‌ و دومین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه مبارک فجر از پنچ تا ۱۵ بهمن‌ماه جاری با حضور ۳۲۰ ورزشکار و مربی در سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد به میزبانی این شهر جهانی برگزار می‌شود و همچنین علاوه بر برگزاری مسابقات‌، میزبان پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جوانان با حضور ورزشکاران هشت تیم خارجی خواهیم بود.

آمار ورزشکاران بدمینتون یزد که به صورت تفریحی در این رشته فعالیت می‌کنند حدود ۲ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آنها طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند و این استان با یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha