اجلاس سران بدمینتون آسیای مرکزی به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- نشست اجلاس سران بدمینتون آسیای مرکزی و مسئولان فدراسیون ایران روز چهارشنبه برای نخستین مرتبه به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون بدمینتون در این مراسم گفت: در شهرهای بزرگی مانند یزد ظرفیت‌های خوبی داریم که می‌توان مسابقات جهانی را میزبانی کرد و امیدواریم بتوان در سال ۲۰۲۵ مسابقات آسیای میانه را در ایران و شاید به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار کنیم.

" محمدرضا پوریا "افزود: خوشخبتانه مدیران برجسته‌ای در کشور داریم که در کنار ورزش هستند و این نشان می‌دهد که از ورزش کشور و آسیا حمایت کامل را دارند.

وی بیان کرد: این میزبانی برای نخستین بار در استان خوب یزد نشان دهنده همراهی مسئولان و ایجاد اتفاقات بزرگتر است.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: امروز شاهد برگزاری مسابقات بزرگ بین‌المللی بدمینتون فجر به میزبانی شهر یزد هستیم که این افتخاری برای ما و ورزشکاران کشورمان است.

"زهیر حاجی حسینی" افزود: به رغم تلاش رسانه‌های بیگانه برای تصویر سیاه از ایران، همانطور که می‌بینید ایران و ایرانی برای اهداف خود تلاش می‌کند و ما میزبانی عرصه‌های مختلف مانند ورزش هستیم.

وی گفت: یزد شهر زندگی مسالمت آمیز و زندگی آرام است و مردم این شهر توانسته‌اند با گذشته خود به خوبی در جهان معرفی شوند و ثبت جهانی شوند .

این اجلاس در حاشیه مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به مدت ۲ روز در یزد برگزار می‌شود.

سی و دومین دوره مسابقات بین المللی جام فجر به میزبانی شهر یزد از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه در سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

آمار ورزشکاران بدمینتون یزد که به صورت تفریحی در این رشته فعالیت می‌کنند حدود ۲ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آنان طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند و این استان با یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha