پایان هفته برفی و بارانی در کرمانشاه

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85370277
پایان هفته برفی و بارانی در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - داده‌های سازمان هواشناسی حاکیست که با ورود یک سامانه ناپایدار جوی به استان کرمانشاه آخر هفته برفی و بارانی را در این خطه غربی ایران شاهد خواهیم بود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز سه شنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: بارش برف و باران از بامداد فردا /چهارشنبه/ استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

سعید قاسمی اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی سامانه ناپایدار از بامداد چهارشنبه تا پایان هفته جو استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده و بارش به دنبال دارد.

وی افزود: بارش حاصل از این سامانه که تا ظهر پنجشنبه غالباً ضعیف و پراکنده خواهد بود؛ از عصر پنجشنبه تا اواخر روز جمعه تقویت شده و علاوه بر ارتفاعات، گردنه ها و نواحی سردسیر را فرا می‌گیرد بطوریکه تدریجا در مناطق معتدل هم بصورت برف مشاهده خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا به آرامی افزایش می‌یابد؛ در روز پنجشنبه تغییرات چشمگیری نخواهد داشت اما از جمعه تا اوایل هفته آینده به شکلی محسوس و تدریجی کاهش خواهد یافت.

قاسمی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حداقل دمای نقاط معتدل و سردسیر استان کرمانشاه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بین ۵ تا ۱۰ درجه زیر صفر را به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کوزران با ۷ درجه زیر صفر و سومار با ۱۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کرمانشاه بودند.

قاسمی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای در شهر کرمانشاه بین ۴ و ۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha