بارش برف راه ارتباطی ۸۵ روستای شهرستان کنگاور را مسدود کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کنگاور با اشاره به انسداد راه ارتباطی ۸۵ روستای این شهرستان، گفت: همشهریان و مسافران تا زمان بازگشایی مسیرها، از سفر به مناطق روستایی خودداری کنند.

«روضانعلی حصاری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براثر بارش شب گذشته و صبح امروز راه ۸۵ روستای دهستان های قزوینه، فش، گودین و خزل غربی کنگاور مسدود شده و هم اکنون پنج اکیپ راهداری به همراه پنج دستگاه برفروب در روستاهای این شهرستان در تلاش برای بازگشایی راه این روستاها و تسهیل در تردد در مسیرهای برف گیر هستند.

وی گفت: شدت بارش برف و کولاک که از شامگاه روز گذشته در این شهرستان آغاز شده، موجب لغزندگی راه ها و کندی تردد در مسیرهای ارتباطی شده است.

حصاری در ادامه گفت: تعداد ۱۵ دستگاه از ماشین آلات برفروبی نیز در مسیرهای اصلی مشغول برفروبی برای تسهیل عبور و مرور خودروها هستند که ۲۵ نفر از نیمه های شب مشغول فعالیت در جاده ها بوده اند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کنگاور اظهار کرد: برای انجام این مرحله عملیات زمستانی مقدار ۵۰۰ تن نمک و پنج هزار تن ماسه ذخیره شده است.

وی افزود: هم اکنون تردد روان در جاده های بزرگراهی، اصلی و فرعی شهرستان کنگاور برقرار است و انتظار احتیاط از طرف کاربران جاده ای مورد درخواست می باشد.

شهرستان کنگاور دارای ۷۰۰ کیلومتر باند رفت و برگشت، ۲۰۰کیلومتر بزرگراه، ۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۳۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه روستایی است.

این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha