بیشترین میزان بارندگی‌های استان کرمانشاه در پاوه ثبت شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان بارندگی‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته با ۲۶ میلیمتر در شهرستان پاوه ثبت شد.

سعید قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورود یک سامانه بارشی به استان موجب بارش در بیشتر نقاط شد که در پاره ای نقاط استان به ویژه مناطق سردسیر و ارتفاعات عمدتا به صورت بارش برف گزارش شد.

وی افزود: بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان پاوه با ۲۶ میلی متر به ثبت رسید و پس از آن سرارود با ۲۲، ثلاث، گواور، صحنه و جوانرود با ۱۸ و حمیل با ۱۲ میلی متر در رده های پربارش ترین نقاط استان بودند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش های اخیر در استان را نیز ۱۱ میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: طی همین مدت قصر شیرین با ۲.۴ میلی متر کم بارش ترین نقطه استان بود.

قاسمی ادامه داد: شهرستان کرمانشاه نیز از این بارش ها بی بهره نبوده و طی این مدت ۱۰ میلی متر بارش در آن به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه ای ناپایدار از عصر فردا (سه شنبه) تا روز جمعه جو منطقه را تحت تاثیر می گیرد که موج اول از این سامانه، طی ساعاتی از عصر فردا تا ظهر چهارشنبه، علاوه بر افزایش ابر، ممکن است بارش های ضعیف و پراکنده ای از برف و باران نیز برای سطح استان در پی داشته باشد و موج دوم از سامانه مذکور که از هسته سردتر و رطوبت بیشتری برخوردار است؛ از ظهر پنجشنبه تا اواخر روز جمعه، به تناوب سبب بارش برف و باران در سطح استان می شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha