تشریح اقدامات وزارت علوم و بهداشت برای افزایش مشارکت دانشجویان در انتخابات

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم و معاون فرهنگی‌دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی با معاون سیاسی وزیر کشور، اقدامات این وزارتخانه‌ها را برای افزایش مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تشریح کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، نشست سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای افزایش بینش و نشاط سیاسی دانشگاه ها برگزار شد.

در این نشست که با عنوان پنجمین جلسه شورای مرکزی هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی به صورت وبیناری با استانداری های سراسر کشور و معاونان فرهنگی دانشگاه ها برگزار شد به موضوع مشارکت و حضور پُرشور دانشجویان در انتخابات پیش رو پرداخته و بر اهمیت فعالیت دانشجویی تاکید شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست به ارائه برنامه هایی برای ارتقای سطح مشارکت بدنه دانشجویی و افزایش نشاط سیاسی در دانشگاه ها پرداختند.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نشست به اهمیت موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: تشکل های دانشجویی و دانشجویان محور فعالیت ها در سطح دانشگاه هستند.

وی افزود: از زمانی که رهبر معظم انقلاب به موضوع انتخابات تأکید کردند، جلسات متعددی در وزارت علوم برگزار شد که در راستای تحقق انتظارات حضرت آیت الله خامنه ای بود تا با وظیفه و مسئولیتی که داریم، بتوانیم تمهیدات لازم برای انتخاباتی پُرشور را در نظر بگیریم.

تشریح اقدامات وزارت علوم و بهداشت برای افزایش مشارکت دانشجویان در انتخابات

کلانتری گفت: بنابراین با همراهی کارگروه‌ها و مشارکت ذی‌نفعان حوزه آموزش عالی ابلاغیه‌ای تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. آنچه به عنوان کنش مطلوب طراحی شده این است که در یک فضای باز سیاسی دانشجویان بتوانند کنشگری مطلوبی داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم یادآور شد: ستادی در معاونت فرهنگی وزارت علوم شکل گرفت و راهکارهایی برای افزایش مشارکت و تهیه فضای باز سیاسی بررسی شد تا از کارشناسان و همه بازیگران مؤثر در این فضا کمک گرفته و اقدامات خوبی صورت گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز بر لزوم توسعه فعالیت های دانشجویی تاکید کرد و اظهار داشت: برای دانشگاه ها سیاست گذاری ویژه ای داشته ایم تا بر اساس آن در حوزه های مختلف ساختار آموزش پزشکی فعالیت های متعدد برای افزایش مشارکت و توسعه بینش سیاسی اتجام گیرد.

عباس شیراوژن با ارائه تفصیلی برنامه وزارت بهداشت در این حوزه تصریح کرد: بر اساس یک برنامه مدون در تلاش هستیم تا شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در قالب یک چهارچوب مناسب در دانشگاه ها گسترش یابد.

رییس سازمان بسیج اساتید هم در این نشست به نقش اساتید اشاره کرد و گفت: نباید از نقش مهم اساتید دانشگاه در ارتقای مشارکت و نشاط سیاسی غفلت کرد. اساتید به دلیل ارتباط با دانشجویان و آحاد جامعه نقش مهمی در این حوزه دارند و از این رو بسیج اساتید در کنار وزارت علوم برنامه ریزی های متعددی برای ارتقای بینش سیاسی و تبیین مسئله انجام داده است.

رضا مردانی آذر همچنین بر ارتباط مستقیم استاد و دانشجو و اثرگذاری مستقیم آنها در این امر تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه این نشست با یادآوری اهمیت انتخابات گفت: دانشگاهیان می توانند نقش موثر و بسزایی در گسترش مشارکت و ارتقای بینش سیاسی جامعه ایفا کنند. با ارتباط با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قصد داریم تا فضایی برای ایفای نقش پررنگ دانشگاهیان در انتخابات ایجاد کنیم.

تمام معاونت های فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور در استانداری ها و به صورت وبیناری در این نشست حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha