همه امکانات دانشگاه‌ها برای انتخابات پُرشور به‌کار گرفته شود

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از آنجا که دانشگاهها نقش مهمی در ایجاد فضای انتخاباتی در کشور دارند؛ همه امکانات دانشگاه‌ها برای انتخابات پُرشور به‌کار گرفته شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل در جلسه امروز (شنبه) شورای مرکزی قرارگاه جهاد تبیین این وزارتخانه که به موضوع انتخابات اسفندماه اختصاص داشت، افزود: باید از همه امکانات و فضای موجود در دانشگاهها و خوابگاه های دانشجویی، ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید و ظرفیت فضای مجازی برای تببین ضرورت مشارکت در انتخابات و رونق انتخابات پیش رو استفاده شود.

وی تاکید کرد: تشکل های فرهنگی و اجتماعی اساتید و دانشجویی در برنامه های خود در ایام مانده در انتخابات، مخاطبان را فراگیر و گسترده تر از گروه های همفکر خود انتخاب کنند و برنامه ها با حضور همه سلایق فکری باشد.

وزیر علوم تصریح کرد: بیان پیشرفت های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در کنار اشاره به مشکلات و انتقادات می تواند دانشجویان را به شرکت در انتخابات که به منزله مشارکت در تعیین آینده کشور است ترغیب کند.

زلفی گل افزود: حضور شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، اساتید برجسته و خوشنام و دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی در فضای اجتماعی خیلی مهم و تعیین کننده است چرا که رسانه در جامعه امروز نقش تعیین کننده دارد.

وی همچنین اظهار داشت: نقش رسانه در شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که هم جنگ‌ها و هم صلح و دوستی‌ها با مقدمات سازی و تببین شرایط توسط رسانه صورت می گیرد بنا براین رسانه ها پیشران تحولات هستند.

در این نشست محمد رضا مردانی رییس سازمان بسیچ اساتید و دبیر این قرارگاه گزارشی از روند تشکیل و اقدامات قرارگاه جهاد تببین وزارت علوم توسط ارائه کرد.

وی با بیان اینکه هدف این قرارگاه برنامه ریزی متمرکز و قدرتمند برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و مقابله با برنامه های دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است گفت: تشکیل شبکه جهادگران تبیین برای حضور در دانشگاهها، برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای پیشرفت و آشنایی نزدیک اساتید و دانشجویان با دستاوردهای صنعتی، دفاعی و تولیدی کشور از جمله صنایع نفت و گاز جنوب کشور از جمله اقدامات این قرارگاه تاکنون بوده است.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را برای افزایش نقش دانشگاه‌ها در انتخابات پیش رو بیان کردند که برگزاری تربیون‌های آزاد دانشجویی، حمایت از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه، حضور پر رنگ در فضای مجازی و حضور شخصیت‌های برجسته و تاثیرگزار جامعه در دانشگاه ها از اصلی‌ترین محور پیشنهادات مطرح شده بود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

همه امکانات دانشگاه‌ها برای انتخابات پُرشور به‌کار گرفته شود

لازمه اثربخشی در دنیا، انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های علمی است

براساس گزارش وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین امروز در آیین نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گفت: لازمه اثربخشی در هرجای دنیا، انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های علمی است.

زلفی گل خطاب به دانش آموختگان این دانشگاه افزود: شما باید در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشید و با تلاش و پشتکار، سرآمد علمی و فرهنگی شوید؛ چرا که وظیفه شما به عنوان وارثان فرهنگ ایثار و شهادت، نسبت به سایر اقشار جامعه سنگین‌تر است.

وی یادآور شد: لازمه اثربخشی در هرجای دنیا، انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های علمی است.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم سامانه‌ای را با عنوان «فرهنگ‌نما» راه‌اندازی کرده است که تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در آن ثبت می‌شود؛ به گونه‌ای که دانش‌آموختگان بتوانند هنگام استخدام، علاوه بر ارائه مدرک علمی، کارنامه فرهنگی خود را نیز ارائه دهند.

زلفی کل تصریح کرد: دانشجو باید در انتخاب دانشگاه و اساتید خود دقت نظر داشته باشد؛ دانشجوی نخبه باید به دنبال استاد نخبه باشد. تلاش ما این است که بستری را ایجاد کنیم تا دانشجو از طریق انتخاب رشته در دفترچه کنکور، با حوزه‌های تخصصی اساتید آشنا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha