استفاده غیرقانونی احزاب از واژه «نخبگان» در انتخابات پیگیری قانونی می‌شود

تهران - ایرنا - بنیاد ملی نخبگان در پی استفاده برخی ائتلاف‌های انتخاباتی از عنوان «نخبگان» با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: استفاده غیرقانونی و بدون مجوز احزاب از واژه «نخبگان» در ائتلاف‌های انتخاباتی پیگیری قانونی می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، در پی استفاده برخی ائتلاف‌های انتخاباتی از عنوان «نخبگان»، بنیاد ملی نخبگان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بنیاد ملی نخبگان، دستگاهی حاکمیتی است که با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه توسعه منابع انسانی برگزیده کشور با مأموریت برنامه‌ریزی در زمینه «نخبه‌شناسی»، «نخبه‌پروری»، «نخبه‌گزینی» و «نخبه‌گماری» فعالیت می‌کند.

این بنیاد تاکید کرد: در این مسیر، «سند راهبردی‌ کشور در امور نخبگان» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان قانون اساسی بنیاد ملی نخبگان، سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات بوده و بنیاد ملی نخبگان همه تلاش و تمرکز خود را برای اجرایی‌سازی این سند در دستور کار قرار داده است.

بنیاد ملی نخبگان در این بیانیه یادآور شد: بر همین اساس و با توجه به اهداف خطیر این بنیاد و تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای شناسایی، حفظ و نگهداشت نخبگان و بکارگیری آنها در حل مسائل اساسی کشور که بی‌شک به رشد و تعالی ایران عزیز منجر می شود، این نهاد بر خود واجب می‌داند، در راستای حفظ حقوق مادی و معنوی نخبگان و استعدادهای‌برتر از هیچ کوششی فروگذار نکرده و همواره با نگاهی تیزبینانه در پیگیری امور مربوط همت گمارد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: از این‌رو و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و فعالیت احزاب، لازم به یادآوری است، در صورت استفاده غیرقانونی و بدون مجوز احزاب از واژه «نخبگان» در ائتلاف‌های انتخاباتی و … بنیاد ملی نخبگان حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

این نهاد ضمن آرزوی برگزاری انتخاباتی پُر شور با مشارکت حداکثری ملت شریف ایران و ابراز امیدواری نسبت به فعالیت احزاب مختلف در رقابتی سالم و سازنده، بر ایفای نقش موثر نخبگان در انتخابات تاکید کرد و خواستار حضور موثر آنها در همه‌ عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha