جانباختن یک نفر در جوانرود بر اثر استنشاق گاز مونو اکسیدکربن

کرمانشاه- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جانباختن یک شهروند در شهرستان جوانرود امروز (جمعه) بر اثر استنشاق گاز مونو اکسید کربن خبر داد.

حامد بهرامیان روز جمعه در این پیوند به ایرنا توضیح داد که ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه امروز ۲۹ دی، در شهرک صنعتی شهرستان جوانرود به دلیل مسمومیت با گاز منو اکسید کربن، یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر نیز مصدوم شد.

وی گفت: فرد مصدوم توسط همکاران اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان حضرت رسول (ص ) جوانرود منتقل شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه خواستار توجه جدی به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز شد و افزود: توجه به علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل احساس سر درد، تهوع، سرگیجه، کاهش دید و خواب آلودگی و خروج از محل از جمله نکات ایمنی است.

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می‌دهد که در طول سال، بسیاری از هموطنانمان بر اثر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به اصول ایمنی و هشدارها و استفاده نادرست از وسایل مولد گرما، یا تا آستانه مرگ پیش می‌روند یا جان خود را از دست می‌دهند.

مسوولان و کارشناسان نیز به دفعات نسبت به خطر مسمومیت با این گاز خطرناک که قاتل خاموش نیز نامیده می‌شود هشدار داده‌اند اما به رغم همه این هشدارها برخی هموطنان قربانی کوتاهی و سهل انگاری در مقابل گاز مونوکسید کربن می شوند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha