معاون فرماندار کرمانشاه: فرهنگ تک فرزندی در جامعه تغییر پیدا کند

کرمانشاه - ایرنا - معاون فرماندار کرمانشاه با اشاره به رشد معکوس جمعیت در کشور گفت: دستگاه‌های متولی جوانی جمعیت باید فرهنگ تک فرزندی در جامعه را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، موسی حشمتی‌پور روز سه‌شنبه در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کرمانشاه افزود: با توجه به سیاست های گذشته، روند رشد جمعیت هم اکنون در کشور معکوس شده و سیاست ها و برنامه های تشویقی نیز نتوانسته این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ تک فرزندی را هنوز نتوانسته ایم در جامعه تغییر دهیم اظهار کرد: تک فرزندی در جامعه فراگیر شده و این موضوع به عنوان یک تهدید جدی برای جمعیت استان و کشور محسوب می شود.

معاون فرماندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت بحث تحکیم خانواده و جوانی جمعیت در رشد و بالندگی و نشاط جامعه، تکالیف دستگاه ها در اجرای قانون جوانی جمعیت را یادآور شد و اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از تاکیدات مقام معظم رهبری است، از همین رو تمام دستگاه های اجرایی به برنامه‌ریزی و پیگیری این مهم مکلف و موظف هستند.

حشمتی پور با بیان اینکه جمعیت در کشور رو به پیری است ادامه داد: جمعیت جوان یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور در جهان محسوب می شود که در طول زمان سایر مولفه‌های قدرت از جمله سیاست و اقتصاد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون فرماندار کرمانشاه: فرهنگ تک فرزندی در جامعه تغییر پیدا کند

وی بیان کرد: امروز بحث جمعیت یکی از موضوعات اساسی است که باید با برنامه ریزی های مدرن در اولویت همه دستگاه‌ها قرار گیرد و سازمان ها و ادارات در قالب برنامه های مختلف به ویژه برنامه های فرهنگی به صورت متمرکز در پیشبرد جوانی جمعیت اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: اختصاص زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، ارائه تسهیلات مربوط به فرزندآوری و اشتغال خانگی از جمله مشوق‌های دولت در موضوع جوانی جمعیت است که باید توسط دستگاه های دست اندرکار اطلاع رسانی شود.

بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها برای رشد جمعیت

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: رسانه‌ها به عنوان یک پدیده جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز، نقشی بسیار پررنگ و اساسی در تحقق سیاست جوانی جمعیت در استان دارند.

معاون فرماندار کرمانشاه: فرهنگ تک فرزندی در جامعه تغییر پیدا کند

بهمن اختیاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مهمترین کاری است که یک رسانه باید انجام دهد، افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با ترغیب و تشویق در راستای حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت و نیز حمایت از فرزندآوری نقش محوری و تاثیرگذاری ایفا کنند.

وی ادامه داد: اقناع و فرهنگ سازی نیاز اصلی برای افزایش جمعیت در جامعه امروزی است که در این خصوص رسانه ها اصلی ترین نقش را بر عهده دارند از این رو تشکیل کمیته رسانه در ستاد ساماندهی امور جوانان می تواند نقش مهمی در امر فرهنگ سازی برای رشد جمعیت ایفا کند.

در ادامه این جلسه شماری از مسوولان ادارات مختلف شهرستان در زمینه اقدامات انجام شده برای فرهنگ سازی جهت رشد جمعیت مطالب خود را بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha