مسمومیت پنج نفر در کنگاور با گاز منوکسیدکربن/قاتل خاموش را جدی بگیرید

کرمانشاه- ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان کنگاور از مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد در بیمارستان شهید چمران کنگاور مورد درمان قرار گرفتند و حال آنها مساعد است.

«ادریس خالدی» روز دوشنبه در گفت‌وگو باخبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ظهر امروز (دوشنبه ۲۵ دی ماه) گزارشی مبنی برمسمومیت با گاز مونوکسید کربن در روستای "رستم‌آباد" کنگاور به مرکز اورژانس شهرستان اعلام شد و به محض دریافت گزارش سریعاً تیم‌هایی از اورژانس کنگاور به محل حادثه اعزام شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان کنگاور تصریح کرد: به دنبال مسمومیت با مونوکسیدکربن پنج نفر از اعضای یک خانواده راهی بیمارستان شهید چمران کنگاور شدند و مورد درمان قرار گرفتند.

خالدی خاطرنشان کرد: توجه به علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل احساس سر درد، تهوع، سرگیجه، کاهش دید و خواب آلودگی و خروج از محل از جمله نکات ایمنی است.

وی خواستار توجه جدی مردم به رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز و جلوگیری از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شد.

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می‌دهد که در طول سال، بسیاری از هموطنانمان بر اثر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به اصول ایمنی و هشدارها و استفاده نادرست از وسایل مولد گرما، یا تا آستانه مرگ پیش می‌روند یا جان خود را از دست می‌دهند.

مسوولان و کارشناسان نیز به دفعات نسبت به خطر مسمومیت با این گاز خطرناک که قاتل خاموش نیز نامیده می‌شود هشدار داده‌اند اما به رغم همه این هشدارها برخی هموطنان قربانی کوتاهی و سهل انگاری در مقابل گاز مونوکسید کربن می شوند.

روستای رستم آباد در فاصله پنج کیلومتری جنوب غرب کنگاور قرار دارد. کنگاور نیز با جمعیتی بیش از ۸۵ هزار در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha