۲۳۵ نفر جویای کار کرمانشاهی از طریق سامانه جستجوی شغل شاغل شدند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه جستجوی شغل، گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ نفر جویای کار استان کرمانشاه در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۳۵ نفر آنها تاکنون مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مختار احمدی روز سه‌شنبه در رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه که به منظور ایجاد راهکارهایی برای تامین نیروی کار حرفه ای مورد نیاز واحدهای تولیدی و تسریع اشتغال کار جویان با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مسئولان، کارفرمایان و شرکت های کاریابی در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه برگزار شد، از جویندگان کار در استان خواست برای یافتن شغل در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کنند.

وی از جمله مهمترین دغدغه‌های کارفرمایان را تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز دانست و گفت: کارفرماییان با ثبت نام در این سامانه براحتی از طریق شرکت های کاریابی به افراد مهار مورد نیاز خود دست پیدا خواهند کرد.

احمدی در ادامه به برنامه ها و خدمات دولت سیزدهم به واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه تاکنون چهار هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان تسهیلات پرداخت شده است.

اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه یک ماهه رسیدگی می‌شود

وی در بخش دیگر از سخنان خود به کاهش زمان رسیدگی به شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اشاره و گفت: تا سال ۱۴۰۱ شکایات کارگری و کارفرمایی در هیات های حل اختلاف ۱۱۳ روز طول می کشید تا رای صادر می شد، اما با افزایش شعب حل اختلاف در استان، این میزان در سال گذشته به ۴۹ روز و امسال به یک ماه کاهش یافته یعنی در صورت بروز اختلاف در یک ماه رای آن صادر می شود.

احمدی همچنین بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی داشته ایم که برای چهار هزار مورد آن رای صادر و از این تعداد ۳۵ درصد به سازش رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان گفت: استان کرمانشاه ۲۹۲ تشکل کارگری، کار فرمایی و انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی دارد.

به گزارش ایرنا؛ گزارش سالانه مرکز آمار ایران حاکیست که نرخ بیکاری فصل بهار استان کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته هرگز به عدد ۱۰ درصد نرسید ولی طی ۲ سال اخیر به کمترین میزان خود در دهه گذشته رسید.

همچنین نرخ بیکاری در بهار سالهای ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۳.۸، ۱۴.۷ و ۱۵.۴ درصد بود ولی در بهار امسال به ۱۰.۲ درصد کاهش یافت.

داده های رسمی آماری همچنین حاکیست نرخ بیکاری استان کرمانشاه اگرچه در مقایسه با استانهای صنعتی و بزرگ همچنان پایین است اما در بهار امسال از ۶ استان کشور بهتر شد که در ۱۰ سال اخیر سابقه نداشت.

به گزارش ایرنا؛ براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۲.۹ درصد در پاییز ۱۴۰۱ با ۱.۷ کاهش به ۱۱.۲ درصد در فصل پاییز امسال رسید تا همچنان شاهد استمرار رشد مشاغل در این استان مرزی باشیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد که از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل ۳۹ درصد آن، دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha