۹۶۵شغل در سامانه رصد اشتغال قصرشیرین ثبت شد 

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۵ شغل توسط دستگاه های اجرایی  در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید و این شهرستان از این حیث در جایگاه دوم استان کرمانشاه قرار دارد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «مراد باباخانی» روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین، سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را ۹۱۷ شغل اعلام کرد که تاکنون ۹۶۵مورد معادل۱۰۵درصد ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: این میزان تعهد اشتغال توسط ۱۸ دستگاه اجرایی محقق و بیشترین میزان تعهد اشتغال ایجادی مربوط به صنعت، معدن و تجارت با ۳۳۲ اشتغال تعهد و ۲۵۵ شغل آن ایجاد شده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: هم اکنون از نظر تعهد اشتغال ایجادی و ثبت آن در سامانه رصد در رتبه دوم استان کرمانشاه بعد از شهرستان کنگاور هستیم و تلاش و همکاری و هم افزایی دستگاه ها قابل تحسین است و می توانیم با جدیت در تداوم کار در جایگاه نخست استان کرمانشاه قرار بگیریم.
باباخانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار می تواند عاملی برای جلوگیری از مهاجرت افراد و بازگشت مردم به این شهرستان مرزی باشد، اضافه کرد: باید همه دستگاه ها تلاش کنیم با اشتغالزایی و امید افزایی مردم را به سکونت در این شهرستان رغبت کنیم و زمینه اشتغال و به کارگیری افراد جویای کار فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین افزود: از محل تسهیلات بند "ب" تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ با توجه به آمار اخذ شده از سامانه تاکنون ۲۵۳ طرح به مبلغ ۲۵۶ میلیارد ریال و با اشتغالزایی۲۵۶ نفر معادل ۹۳ درصد تسهیلات توسط بانک‌های عامل شهرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری بررسی و با توجه به آمار اخذ شده از سامانه تاکنون تعداد ۱۲ طرح قالیبافی با تسهیلات درخواستی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

«علی اشرف بادپران» رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قصرشیرین نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی اهتمام و جدیت کامل داشته باشند تا پایان امسال میزان اشتغال تعهد شده را محقق کنند و افراد جویای کار از قبل آن منتفع شوند.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha