ایرانی قوی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات محقق می شود

قصرشیرین- ایرنا- امام‌ جمعه قصرشیرین گفت: ساختن ایرانی قوی با نظارت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات و عرصه تعیین سرنوشت محقق می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال، افزود: انتخابات یک رویداد مهم اجتماعی و فرصتی برای انتخاب ایده‌ها است و اگر به‌درستی انجام نشود، ایده‌ای بن‌بست‌گرا فرصت می‌یابد که برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین کند و برخلاف ایده تحولی، باعث سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود و با کاهش اثربخشی چنین رویدادی شدت مشارکت را کاهش می‌دهد و از کیفیت آن می‌کاهد.

وی اظهار کرد: امروز تحول‌گرایی و ارائه ایده‌های تحولی یک شرط لازم حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است و آن چه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌واسطه یک ایده تحولی همه‌جانبه و پویا است و این ایده است که آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم می‌زند و انتخابات است که چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

حجت الاسلام صالحی گفت: نگاه انتخاب‌کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند و منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را، نه در شعار که در عمل بشناسند و باور داشته باشند و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول‌آفرین تلاش کنند.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به تحقق رویای دیرینه ایران و افزایش حضور در دریای سرخ، گفت: ناوشکن البرز اخیراً (۱۱ دی ماه) در قالب ناوگروه ۹۴ نیروی دریایی ارتش، با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شد و این ۲ نقطه نقش و اهمیت برجسته‌ای در اقتصاد و تجارت جهانی ایفا می‌کنند و به همین دلیل از اهمیت استراتژیکی زیادی برخوردار بوده و در این راستا حضور دریایی ایران پر رنگ و مؤثر در این دریا از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: در ماه‌های اخیر افزایش تنش‌ها در دریای سرخ و تلاش آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی علیه یمن به بهانه حمله یمنی‌ها به منافع و کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی به‌خصوص بندر ایلات ضرورت حضور مؤثر ایران در این منطقه را دو چندان کرده است.

او اظهار کرد: نیروی دریایی بازوی حکمرانی ایران در اقیانوس‌ها و یک نیروی راهبردی است که کارویژه‌های آن حوزه کلان و راهبردی کشور را متأثر می‌کند به‌ویژه اقدامات این نیرو در سیاست‌های کلان ملی اثرگذار است.

وی در ادامه گفت: بررسی جزئی و کلی میدان نبرد در غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حال کاهش نیروهای خود به‌منظور کاهش تلفات در جنگ است و این عقب‌نشینی در حالی انجام می‌شود که این رژیم به هیچ کدام از اهداف اعلامی که برای تحقق آن وارد غزه شد نرسیده است.

او افزود: هم حماس پر قدرت در غزه حضور دارد و هم هیچ فلسطینی نیز غزه را ترک نکرده و در حال حاضر رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، توانایی فریب افکار عمومی را از دست داده و هر نامی را هم برای این مرحله از نبرد بگذارد مهم نیست و نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند و در همه جهات شکست خورده و در آینده جشن پیروزی مقاومت را در غزه برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: از زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمه شدید تل‌آویو قرار گرفتند، گروه تروریستی داعش در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته و با فعال‌کردن هسته‌های خفته خود و ارتکاب عملیات تروریستی و انتحاری در کشورهای حامی فلسطین، علاوه بر منحرف کردن افکار عمومی جهان از تداوم نسل‌کشی در غزه، تلاش کرده در مسیر عملیات‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ‌اندازی و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران‌های داخلی کند.

او همچنین گفت: جنایت تروریست‌ها در کرمان با هدف
القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران، واردکردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی و زیرسؤال‌بردن اعتبار بازدارندگی ایران صورت گرفت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha