۳۱ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر ثبت‌نام کردند

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد از ثبت‌نام ۳۱ کشور جهان برای حضور در مسابقات بین‌المللی جام دهه فجر به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، " زهیر حاجی حسینی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از پایان ثبت‌نام فدراسیون جهانی، این تعداد کشور در نوع خود یک رکورد و ظرفیت بسیار بالایی برای ورزشکاران و دیگر اعضای بدمینتون جمهوری اسلامی است تا بتوانند در مسیر پیشرفت گام بردارند.

وی در خصوص میزبانی یزد ادامه داد: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان با حمایت‌های همه جانبه استاندار و معاونین وی تاکنون جلسات متعددی برگزار و امید داریم این مسابقات را به شکل شایسته‌ای به میزبانی شهر میراث جهانی برگزار کنیم.

این مسئول در خصوص گرفتن میزبانی مسابقات بیان کرد: ما طبق سند یزد نوین پیش خواهیم رفت و سعی این است که میزبانی‌های متعدد بین‌المللی را برگزار تا سرعت بیشتری نسبت به پیشرفت ورزش استان و کشور رقم بزنیم.

حاجی حسینی افزود: در دنیا از ورزش برای شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خود به نحو مناسب استفاده می‌کنند و ما هم سعی داریم در سالروز پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی از ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری استان و کشور عزیز رونمایی کنیم.

وی در خصوص جایگاه بالای این مسابقات بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن و شرایط کسب سهمیه المپیک، این مسابقات حائز اهمیت بالایی است و ورزشکاران این رشته برای جمع آوری امتیاز در رده بندی جهانی تمام سعی خود را دارند.

این مسابقات در دهه فجر امسال با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در یزد برگزار می‌شود.

آمار ورزشکاران بدمینتون استان یزد که به صورت تفریحی در این رشته فعالیت می‌کنند حدود ۲ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آنها طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha