میزبانی اجلاس فدراسیون‌های بدمینتون آسیا به یزد واگذار شد

یزد- ایرنا- سرپرست هیات بدمینتون استان یزد گفت: برای نخستین بار اجلاس دارای اعتبار روسای هفت فدراسیون آسیای میانه در این استان برگزار می‌شود.

" حسن ضرابی زاده " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجلاس همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی جام فجر برگزار می‌شود که متعاقبا اسامی روسا و کشورها اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین مرتبه میزبانی مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه فجر به یزد واگذار شد اظهار کرد: این مسابقات در دهه فجر با حضور ۳۵ کشور و بیش از ۲۰۰ ورزشکار در یزد برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه واگذاری میزبانی مسابقات بدمینتون دهه فجر به یزد دارای اهمیت است از همکاری فدراسیون و مسئولان استان یزد تشکر کرد.

ضرابی زاده خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات معتبر بین‌المللی در یزد نقش مهمی در توسعه و تقویت این رشته و معرفی استان به ورزشکاران سایر کشورها دارد.

وی تصربح کرد: برای توسعه بدمینتون در یزد برنامه‌های مختلفی علاوه بر میزبانی مسابقات بین‌المللی نیاز است که امسال پیگیری می‌شود.

سرپرست هیات بدمینتون یزد گفت: تعامل با آموزش و پرورش و شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقه مند به بدمینتون و برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی در قالب یک برنامه مدون امسال پیگیری می‌شود.

آمار ورزشکاران بدمینتون استان یزد که به صورت تفریحی در این رشته فعالیت می‌کنند حدود ۲ هزار نفر است که ۵۰۰ نفر آنها طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیأت ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه در ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha