۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85344345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دشمن با انجام ترورهای مذبوحانه به جایی نمی‌رسد

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان و شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از هموطنان، گفت: دشمن دائم در کمین است اما بداند که با انجام ترورهای کور و مذبوحانه راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: حادثه تروریستی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان، در نهایت شرارت و توسط افراد کوردل و مذبوحانه انجام شد و محکوم است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با انجام کارهای تروریستی بین مسلمانان و مذاهب مختلف تفرقه ایجاد کند و هدفش نابودی جهان اسلام است؛ بنابراین باید مراقب دسیسه دشمن بود.

امام جمعه موقت سنندج بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه های دشمن تاکید کرد و افزود: مردم کردستان که دست پرورده مساجد هستند، همیشه شعارشان این است در هر نقطه ای از دنیا یک نفر خونش به ناحق ریخته شود، محکوم است.

ماموستا خالدی به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه اشاره داشت و گفت: به راستی زنان و کودکان غزه چه گناهی کرده‌اند که رژیم منحوس صهیونیستی دائم در حال به خاک و خون کشیدن آنهاست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت پیروی از دستورات خداوند و پیامبر(ص) برای رسیدن به سعادت تاکید و اظهار کرد: زنان قدر حجاب اسلامی را بدانند؛ چراکه پوشش مناسب و اخلاق اسلامی، مایه حفط شرافت و مانعی در مقابل آسیب هاست.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha