سکوت کشورهای اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی مایه تاسف است

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: کشورهای اسلامی کجا هستند و چرا در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند و به راستی این بی‌تفاوتی مایه تاسف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: ۵۷ کشور اسلامی و ۲۲ کشور عربی در دنیا وجود دارد ولی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی عکس العملی ندارند و سکوت کرده اند، در حالیکه مسلمان باید غیرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرا کشورهای عربی رعایت حال بنیامین نتانیاهوی جنایتکار را می‌کنند، افزود: ۱۸ هزار کودک و زن و مرد توسط رژیم سفاک صهیونیستی شهید شدند اما هیچ حرکت جدی از سوی کشورهای اسلامی مشاهده نشد.

امام جمعه موقت سنندج، مردم غزه را ایماندار و صبور در برابر حملات رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: هر روز، روز خشم و انزجار ما از اسرائیل و آمریکای جنایتکار است و حملات وحشیانه این رژیم کودک کش را محکوم می کنیم.

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر لزوم قرآنی و اسلامی بودن تربیت فرزندان تاکید کرد و گفت: فرزندان باید به والدین احترام بگذارند، چراکه این مهم مورد تاکید خداوند در قرآن کریم است.

امام جمعه موقت سنندج خواستار دوری زنان از تجمل‌گرایی و اسراف و تبذیر شد و گفت: زنان در امر همسرداری و تربیت صحیح فرزندان همت کنند و طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) هر زنی نسبت به شوهرش، در راه خدا مهریه‌اش را ببخشد، خونسرد بوده و خیانت نکند، از عذاب قبر در امان خواهد بود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha