۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85329645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت از جوانان توانمند برای توسعه کشور استفاده کند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج بر لزوم بکارگیری جوانان توانمند و نخبه در رده‌های مدیریتی مختلف و حمایت از آنان برای توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: حمایت از جوانان و توجه به آنان وظیفه دولتمردان است، چراکه این قشر آینده‌سازان کشور و سبب توسعه و عمران هستند.

وی ضمن تاکید بر تلاش دولت و دستگاه های مختلف برای خودکفایی و تقویت اقتصاد ملی، افزود: دولت، عدالت در توزیع سرمایه و امکانات و رسیدگی به محرومان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند، ادامه داد: همانگونه که پیامبر(ص) هیچگاه عهد و پیمان را نشکست، مسئولان نیز باید به عهد و وفای خود به مردم عمل کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها شهادت ۱۱ تن از پرسنل نیروی انتظامی را در منطقه راسک سیستان و بلوچستان محکوم کرد و آن را کاملا برخلاف مبانی دینی و انسانی برشمرد.

وی در ادامه به ارزش جایگاه علما نزد خداوند اشاره کرد و گفت: همه از جمله آموزش و پرورش و خانواده ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه با جدیت تلاش کنند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان، سخنران پیش از خطبه‌ها نیز اظهار کرد: ۲۰ دی ماه سال ۱۳۰۵ اداره ثبت احوال در استان تاسیس شد و اکنون با ۱۴ اداره به مردم خدمات می دهد.

علی جوکار، ثبت احوال را یکی از مهمترین ارگان‌های تاثیرگذار در سیاست‌های کلان کشور دانست و یادآور شد: سامانه سهیم در راستای رضایت‌مندی مردم ایجاد شده که تاثیر بسیار زیادی در خدمات سریعتر به شهروندان در زمینه ثبت و تغییر آدرس‌های پستی دارد.

وی با بیان اینکه برای ۹۹ درصد افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند صادر شده است، از افرادی که برای دریافت این سند هویتی اقدام نکرده‌اند، خواست به ثبت احوال مراجعه کنند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha