۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85336922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم در ۹ دی ۸۸ بزرگترین توطئه دشمن را خنثی کردند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: مردم بصیر ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸، بزرگترین نقشه و طراحی توطئه دشمن را خنثی کردند و این حرکت ملت، جای بسی تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: اگر بصیرت ملت در سال ۱۳۸۸ نبود، کشورمان دچار مشکل می‌شد؛ بنابراین دولتردان باید رشادت مردم را پاس بدارند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان بکار گیرند.

وی با بیان اینکه دشمن دست از نقشه کثیف خود علیه ملت و نظام اسلامی بر نمی‌دارد، افزود: رسانه‌های دشمن مسلمانان را خشن جلوه داده و دائم به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه ضد جامعه اسلامی هستند و باید هوشیار بود.

خطیب جمعه سنندج به تلاش دشمنان برای انحراف کشاندن جوانان و سرگردانی آنان به روش های مختلف از جمله اعتیاد به مواد مخدر اشاره داشت و اضافه کرد: دولت باید با حمایت از جوانان، مقابله با مواد مخدر، رفع بیکاری، تامین مسکن، رونق اقتصادی، بازگشایی معابر کولبری، حمایت از تولید و رسیدگی به مناطق محروم، نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.

ماموستا رستمی فضای مجازی را ظرفیتی برای لطمه دشمن به مسلمانان دانست و گفت: وظیفه مسئولان و دستگاه ها و خود مردم است که این فضا را زمینه ای برای اتحاد ملت و یکدلی بین مردم و نظام کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به پنجم دی ماه سال ۱۳۶۳ و واگذاری حفاظت از امنیت فرودگاه ها به سپاه اشاره کرد و افزود: از آن زمان تاکنون ۱۳۰ مورد اقدام خرابکارانه و ربودن هواپیما در کشور طراحی اما بخاطر هوشیاری سپاه، خنثی شد.

امام جمعه سنندج همچنین ضمن تبریک تولد حضرت عیسی(ع) و سال جدید میلادی ادامه داد: امیدواریم سران کشورها به خود بیایند و تلاش کنند که بیش از این قتل و کشتار صورت نگیرد و برای جان انسان ها ارزش قائل شوند.

ماموستا رستمی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر را در غزه وحشیانه به شهادت رسانده و ۵۴ هزار نفر دیگر را مجروح کرده است و همچنان به جنایات خود ادامه می دهد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha