حادثه کرمان نشان از کینه دشمنان از جایگاه  سردار شهید سلیمانی در جامعه است

ساری-ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به وقوع حادثه اخیر کرمان و به شهادت رساندن جمعی از زائران مرقد سردار سلیمانی همزمان با سالگرد این شهید گفت که انجام این اقدام تروریستی از سوی دشمنان نشان می دهد که آنها از نفوذ و جایگاه این شخصیت در میان مردم کینه به دل دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: حادثه کرمان واقعا حادثه تلخ و سختی بود که همه را متاثر و داغدار کرده است، اگر چه بسیاری از خانواده این شهدا گفتند که ما تسلیت نمی پذیریم و به ما تبریک بگویید و شهادت در راه خدا را احساس شیرینی و رحمت خدا می دانند.

وی ادامه داد: دشمنان در زمان حیات سردار مقاومت شهید سلیمانی ضربه خورده و امروز نیز سربازان جبهه مقاومت در این مقطع از تلاش ها و مجاهدت این شهید بزرگوار پرورش یافته اند و به همین دلیل آنها از نام سردار سلیمانی، زیارت مرقد، مراسم سالگرد و هرچه نام و یاد این سردار باشد، می ترسند.

امام جمعه ساری با تشکر از رئیس جمهور گفت : آیت الله رئیسی پارسال در سخنرانی سازمان ملل عکس سردار سلیمانی را روی دست گرفتند و این کار وی خنجری به دل دشمنان بود.

وی در تشریح اهداف دشمنان از انجام این عملیات تروریستی افزود: پوشش دادن شکست آنان در نبرد غزه که به دست بخشی از سربازان جبهه مقاومت انجام شد از جمله این هدف تروریستی بود.

آیت الله محمدی لائینی گفت: انتقام گیری از سردار سلیمانی با به شهادت رساندن زوار مزارش، باز داشتن مردم از زیارت مزار سردار، دیگر هدف دشمن بود در حالیکه مردم ایران اهل ترس نیستند.

وی ادامه داد: هدف دیگر این است ایران را عصبانی کنند تا عکس العمل احساسی از خود نشان دهد و دست به اقدامات نسنجیده بزند و آمریکا پشت سر اسرائیل با ایران درگیر شود اما ایران اسلامی، نیروی مقاومت و فرماندهی کل قوا با درک این موضوع حرکات پخته ای انجام می دهد و ایران اسلامی از طریق محور مقاومت انتقام خود را می گیرد بدون اینکه نیاز باشد مستقیما خودش اقدام کند.

حادثه کرمان نشان از کینه دشمنان از جایگاه  سردار شهید سلیمانی در جامعه است

امام جمعه ساری تاکید کرد: انتظار داریم انتقام خون سردار سلیمانی و شهدای اخیر از دشمنان گرفته شود.

وی ادامه داد: هفدهم دی خاطره تلخی در ایران اسلامی به شمار می رود و در این روز رضاخان کشف حجاب را قانونی کرد و حجاب در مملکت ما پیش از اسلامی بودن ملی است و پیش از اسلام بانوان ایرانی محجبه و پوشیده بودند و برای همین حجاب برای ما ملی و دینی اسلامی است.

به گفته امام جمعه ساری، افرادی که اسلام را قبول ندارند اما سخن از ملیت و ایرانی بودن می کنند نباید دنبال کشف حجاب و بی حجابی باشند، چون حجاب آیین ملی است.

وی بی حجابی را رهاورد فرهنگ کفر و غرب دانست و گفت : نخستین افرادی که کشف حجاب کردند از فرقه های بابیت و بهاییت بودند.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: حجاب آیین پاک اسلام و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز آیین ملی است.

وی گفت : انتظار داریم خانواده های شهدا پیشگام جهاد تبیین امر حجاب و روشنگری افرادی متزلزل در این زمینه هستند، باشند.

امام جمعه ساری از ۱۹ دی ۱۳۵۶ قیام مردم قم و حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: این روز یکی از بسترهای بروز انقلاب اسلامی و سرآغاز مبارکی بود و باید یاد و خاطره شهدای آنزمان را گرامی بداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha