استان سمنان ۲ نماینده در جمع داوران اِلیت آسیا دارد

سمنان - ایرنا - رییس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: ۲ داور بسکتبال این استان در جمع داوران «الیت» مورد تایید کنفدراسیون بسکتبال آسیا قرار دارند و سمنان از لحاظ داوری جزو استان‌های مطرح کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الیت به معنی نخبه است و داورانی عنوان الیت را کسب می کنند که از سوی ناظران کنفدراسیون بسکتبال آسیا مورد تایید قرارگرفته باشند و به فدراسیون بین‌المللی بسکتبال(فیبا) معرفی شوند.

مسعود سلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محمدرضا صالحیان و محمد دوست ۲ داور نماینده ایران در جمع داوران الیت است که دوست به تازگی به استرالیا مهاجرت کرده است.

وی با بیان اینکه محمدِ دوست، محمدابراهیم متین و محمدرضا صالحیان، سه داور بین المللی در رشته ورزشی بسکتبال از استان سمنان هستند، اضافه کرد: پنج داور از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار هم در عرصه ملی بازی‌ها را داوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هیات بسکتبال سمنان جزو ۱۰ هیات برتر استانی کشور است و این رده‌بندی طبق شاخص‌های مختلف از جمله حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی، مقام‌آوری، برگزاری برنامه‌های آموزشی و میزان حضور تیم‌ها در مسابقات ملی است.

وی تصریح کرد: استان سمنان دارای ۱۲ تیم در لیگ دسته یک و دسته یک حرفه‌ای است و تمام این تیم‌ها به صورت باشگاهی حضور دارند و با توجه به استعدادهایی که در این استان وجود دارد، انتظار می‌رود مسوولان سالن ورزشی استاندارد در اختیار این تیم‌ها قرار دهند.

رییس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در رشته بسکتبال حرف برای گفتن دارند و برای شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی تقویت زیرساخت‌ها یک اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۶ هزار و ۹۹۵ ورزشکار استان سمنان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بیمه شدند و با عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی، زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند که از این تعداد بیش یکهزار نفر ورزشکار در حوزه بسکتبال هستند.

استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha