۲ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85330872
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اسب‌های برتر هفته هشتم کورس اسبدوانی گنبدکاووس معرفی شدند

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته هشتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان امروز شنبه با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق برنامه این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار می‌شود اما سفر استانی رییس جمهور به گلستان، برنامه رقابت‌های این هفته را تغییر داد.

در روز نخست هفته هشتم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس ۶۶ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هفت کورس شامل ۲ دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند.

در دور اول این مسابقات، ۹ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته هفت و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «دلدل حیدر» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «نای بادای قلیچ خانی» و «هیوا بهزاد» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «توران بای سنگسار» اول شد و اسب‌های «اسکای صحرا» و «کیان عباسی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «سوپرا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «لوتوس» و «صدر جهان» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز نخست هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «مرگن» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «وان من» و «بال هانا» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد و در دسته میدان آزاد با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «شاهکار» اول شد و اسب‌های «میس یونیورس» و «اسپیا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «دوران» اول شد و اسب‌های «گویان» و «اونتادور» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «آس تک» اول شد و اسب‌های «پری گل» و «مکس» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان هشت میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha