۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85336553
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رقابت ۷۴ اسب در آغاز هفته نهم کورس گنبدکاووس + فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- روز نخست هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز پنجشنبه با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و با رقابت ۷۴ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات ۱۱ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «شاهزاده کلاته» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «قوجرلی صوفیان» و « طلا خانم فردوس» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آلبارس یوسف رضا» اول شد و اسب‌های «شیرین گزل گز» و «آرتور مهر» به ترتیب به مقام دوم و سوم رسیدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «گان گانو» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «سوین» و «آنابا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور چهارم روز نخست هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «اسپارتاکوس» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «وی آی پی» و «هلگا» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «نلیکس» اول شد و اسب‌های «سلطانا بوی» و «بلا روزا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون در دسته برنده بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «یاد بابام» اول شد و اسب‌های «میس پاور» و «مکس اسپید» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

دور هفتم و پایانی روز نخست هفته نهم این مسابقات نیز ویژه اسب های بیش از سه ساله نژاد دوخون در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «بای بای فوکوس» اول شد و اسب های «سوپر سانگ» و «استاتیرا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان ۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات فردا (جمعه هشت دیماه) در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha