۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85344564
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شروع هفته دهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس + فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر امروز جمعه با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و با رقابت ۷۴ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول مسابقات این هفته ۹ راس اسب بیش از چهار ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «بای بای سلاق» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «گل جمال صوفیان» و «آی گزل ارمشی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تربرود هندیکاپ در دسته سه بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آلکس مورگان» اول شد و اسب‌های «فوکوس بی» و «استانبول» به ترتیب به مقام دوم و سوم رسیدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در دسته میدان آزاد بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آلفا دلفینی» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آتون» و «سو بهار» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور چهارم آغاز هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته هفت بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «قلیچ بابا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «لیدور» و «جیمبو» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۲ بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «بلا تو» اول شد و اسب‌های «دینامیت» و «هیتردان ماترون» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «یونیک تایگر» اول شد و اسب‌های «فوکوس توماتو» و «نو هج» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

دور هفتم و پایانی شروع هفته دهم این مسابقات نیز ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۲ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «طاغن بای» اول شد و اسب های «آتاخان بیرجند» و «آرنا حبیب ایشان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان این روز مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است مسابقات این هفته در صورت مساعد بودن شرایط جوی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ( ۱۶ و ۱۷ دیماه) در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha