۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85342015
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زمان برگزاری کورس سوارکاری گنبدکاووس افزایش یافت

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس از برگزاری هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان در سه روز خبر داد و گفت: مسابقات این هفته به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و استقبال مالکان برای نام‌نویسی اسب‌ها، علاوه بر روزهای پنجشنبه و جمعه، در روز شنبه هفته آینده نیز برگزار خواهد شد.

بهروز نیازی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مالکان ۲۱۷ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» برای شرکت در هفته دهم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس نام‌نویسی کردند که ۷۲ راس اسب در روز نخست، ۷۹ راس اسب در روز دوم و ۶۶ راس اسب هم در روز سوم در دورهای تعیین شده با هم رقابت خواهند کرد.

نیازی ادامه داد: روز نخست هفته دهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس فردا پنجشنبه در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری، روز دوم این هفته نیز روز جمعه ۱۵ دی در هفت کورس شامل چهار دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری و روز سوم این هفته هم شنبه ۱۶ دی در ۶ دور هزار متری باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان برای اسب‌های برتر روزهای نخست، دوم و سوم این هفته در مجموع ۲۹ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده که به صاحبان اسب‌ها، مربیان و چابکسواران آنها پرداخت خواهد شد.

به گفته نیازی، از مجموع جایزه نقدی پیش بینی شده برای اسب‌های برتر هفته دهم مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس، ۱۰ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال برای روز نخست، ۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال برای روز دوم و ۶ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال برای روز سوم این هفته است.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha