۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85325868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده هفته هفتم کورس گنبدکاووس با معرفی اسب‌های برتر بسته شد

گنبدکاووس- ایرنا- روز دوم و پایانی هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس عصر دوشنبه (۲۷ آذرماه) با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار و پرونده آن با معرفی اسب‌های برتر بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روز دوم و پایانی هفته هفتم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس ۷۲ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هفت کورس هزار متری و هزار و ۲۰۰ متری و هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند.

در دور اول این مسابقات، هشت راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۲ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «جان جان صوفیان» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های «آتای محسن» و «بایداق کهری» دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «سردار کسلخه» اول شد و اسب‌های «پینار حبیب لی» و «یاد کوه نور» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «قهرمان بندر» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ادن لای» و «سودیف» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فرانچسکو» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «کلیور» و «ژان ژاک روسو» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «آرال خان» اول شد و اسب‌های «امباپه» و «سینبور لولو» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «گلدخت» اول شد و اسب‌های «آلفا دلفینی» و «آز نورا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس سه بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «کارا بیگ» اول شد و اسب‌های «کریس» و «بریتانیا۲» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان ۱۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha