فیلم| غول‌کشی در ساری؛ شکست «گلیج»، نخستین شگفتی کشتی آزاد قهرمانی کشور

ساری- ایرنا- مجتبی گلیج ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در نخستین مبارزه خود در مسابقات قهرمانی کشور، شکست خورد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، با وجود اعلام رئیس هیات استان مازندران مبنی بر احتمال غیبت مجتبی گلیچ وی در نخستین مبارزه وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک آمد و برابر سیدمحمدحسن دهبان‌پور کشتی گرفت.

البته نشانه‌هایی از مصدومیت در پای ملی پوش کشتی ایران دیده می‌شد و او لنگ لنگان کار را دنبال کرد. گلیچ در ۳۰ ثانیه زمان استراحت به سختی خود را به کنار تشک و مربیان رساند.

پیکار گلیچ و دهبان‌پور در نهایت با نتیجه پنج بر یک به سود نماینده خوزستان به پایان رسید تا شگفتی نخست در این دوره از رقابت‌ها رقم بخورد. گلیچ در دقیقه چهارم کشتی از ادامه مبارزه انصراف داد.

نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ امروز با حضور حدود ۵۰۰ آزادکار در قالب تیم‌هایی از استان‌های مختلف آغاز می‌شود و اوج هیجان کشتی آزاد در سالن سید رسول حسینی ساری رقم می‌خورد.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

فیلم| غول‌کشی در ساری؛ شکست «گلیج»، اولین شگفتی کشتی آزاد قهرمانی کشور

سرمربیگری تیم کشتی مازندران را در این مسابقات کمیل قاسمی ستاره نامدار کشتی جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو بر عهده دارد. حضور قاسمی که در حال حاضر سرمربی تیم ملی کامبوج هم هست و تجربه تدریس در دوره‌های آموزشی سرمربیگری اتحادیه جهانی کشتی را نیز دارد در رأس کادر فنی تیم مازندران وزنه مهمی برای این تیم محسوب می‌شود.

در کنار قاسمی نیز چند مربی شناخته شده مازندرانی آزادکاران تیم استان را هدایت می‌کنند. حسین نقیبی، امیرعباس مرادی گنجی، سعید واگذاری، محمود حسن‌نیا و مجتبی حسین‌پور مربیان تیم مازندران هستند که همراه با سرمربی جویباری تیم ملی کشتی آزاد کامبوج، در رقابت‌های قهرمانی ایران آزادکاران مازندرانی را هدایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha