افزون‌ بر ۵۱ میلیون دلار کالا از استان اردبیل صادر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات بیش از ۵۱ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات این استان در سال جاری خبر داد.

مسعود ایرانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محصولات و کالاهای صادر شده از جمله شامل شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، اسباب‌بازی، سیب‌زمینی، میوه و تره‌بار و سایر تولیدات صنعتی با وزن بیش از ۱۱۱ هزار تن بوده است.

وی عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و گرجستان را از جمله مقصدهای کالاهای صادراتی از استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امسال در بحث پتروشیمی و محصولات مرتبط نیز تولیدات خوبی داشتیم که حتی از عراق و آذربایجان برای خرید آنها ابراز تمایل کردند و مشتریانی از این کشورها داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین امسال ۶۲ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان وارد شد که وزن تقریبی آنها به حدود ۱۰ هزار تن می‌رسید و بیشتر شامل مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای خطوط تولید بوده است.

وی با اشاره به رونق صادرات با وجود همه تنگناهای اقتصادی و مشکلات تحریمی، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات در سال جاری ۱۲۱ فقره کارت بازرگانی برای بازرگانان این استان صادر و ۸۹ فقره کارت بازرگانی نیز تمدید شد که مقدمه صادرات و واردات و نشان‌گر فعالیت و رونق این بخش است.

ایرانی به مزیت‌های صادرات درون مرزی و برون مرزی استان اردبیل اشاره داشت و اضافه کرد: اگرچه اعداد هنوز به رقمی قابل توجه نرسیده است اما با وجود همه محدودیت‌هایی که برای بحث تولید و به‌ویژه صادرات داریم، آمار موجود قابل قبول و دلگرم کننده است.

وی در ادامه با اشاره به سهم نزدیک به ۳۰ درصدی صنعت از اشتغال استان، اظهار کرد: اردبیل ظرفیت‌هایی به مراتب بیش از اینها دارد و انتظار می‌رود با راه‌اندازی زنجیره‌های تولید در استان و حمایت از واحدهای بزرگ صنعتی سهم بخش صنعت از اشتغال افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرزی اردبیل ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت دارد و می‌تواند در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم به عنوان دروازه اوراسیا و کشورهای آسیای مرکزی عمل کرده و کانونی برای تولید انواع محصولات و کالاهای مورد نیاز این بازار گسترده باشد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اردبیل همچنین گفت: امسال اتفاق خوب دیگری که در زمینه صادرات داشتیم، این بود که یکی از واحدهای تولیدی استان به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب و در آیینی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد تجلیل قرار گرفت.

حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha