۹۶ درصد ابلاغ های قضایی در آذربایجان غربی الکترونیک است

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به روند رو به رشد اجرای طرح های الکترونیک در این نهاد گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد ابلاغ های قضایی در استان به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی آذربایجان غربی افزود: در صدد هستیم با تکمیل بانک اطلاعاتی، این رقم را به ۹۹ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بار سنگینی را از دوش دستگاه قضایی برداشته و نگاه دستگاه قضایی به دفاتر به عنوان یار و همکار بوده چراکه وجه مشترک هر دو مجموعه همراهی در مسیر اجرای عدالت و احقاق حق است.

وی ادامه داد: در صدد هستیم هشت دفتر خدمات الکترونیک قضایی را در آذربایجان غربی افزایش دهیم که باید ساز و کار این امر توسط معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان مهیا شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: تقویت نظارت ها، تلاش برای صلح و سازش در دفاتر با صدور ابلاغ صلح یاری برای تمامی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تشکیل کارگروه هم اندیشی برای طراحی و اجرای طرح های جدید برای حرکت به سمت و سوی توسعه خدمات در بستر الکترونیک از جمله برنامه هایی است که در این دفاتر دنبال می کنیم.

لطیف زارع، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح های قوه قضائیه در سال های اخیر، ارائه خدمات قضایی در بستر الکترونیک بوده است، گفت: اجرای طرح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گام بسیار مهمی درخصوص تحول فناوری اطلاعات در قوه قضائیه و توسعه دولت الکترونیک بود که پیشینه آن در استان به سال ۱۳۹۳ با افتتاح سه دفتر در مرکز بر می گردد.

در این همایش از مدیران نمونه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اهدای لوح تقدیر توسط رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تجلیل شد.

نزدیک به ۵۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آذربایجان غربی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha