آذربایجان‌غربی قطب پیوند کلیه کشور است/سهم ۵۰ درصدی اهدای عضو

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ پیوند کلیه در سال جاری در این استان انجام شده است که ۵۰ درصد آن در رده اهدای عضو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر امین ولی زاد عصر پنجشنبه در جشن نفس به مناسبت روز اهدای عضو اظهار کرد: امسال پیوندهای بسیاری در سطح کشور انجام شده است اما با توجه به عقبه قوی این استان در پیوند کلیه، تنها در ۲ ماه اخیر ۱۳ پیوند کلیه در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی صورت گرفته که نصف آن تحت عنوان اهدا عضو است.

وی ادامه داد: این استان به عنوان قطب پیوند کلیه در کشورمان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به آمار سال‌های گذشته افزود: از سال ۶۷ تاکنون سه هزار و ۲۰۰ پیوند کلیه در این استان انجام شده است که ۶۸ مورد آن در سال گذشته و ۹۶ مورد آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: حیات پس از مرگ حکایت عحیبی است و اینکه یک نفر پس از مرگ خود نیز چندین نفر را نجات می‌دهد نشان از بزرگی روح و جایگاه انسانی است.

ولی زاد با بیان اینکه عظمت این کار توصیف کردنی نیست چراکه جایگاه بسیار والایی در نزد خداوند متعال دارد، افزود: اینکه آدمی در طول حیات خود به فکر جان بخشی به دیگران به هنگام مرگش باشد و یا رضایت به بخشش اعضای بدن عزیزترین هایش به بیماران نیازمندان دهد، جلوه ای باشکوه از انسان دوستی و بخشندگی است.

آذربایجان‌غربی قطب پیوند کلیه کشور است/سهم ۵۰ درصدی اهدای عضو
به گزارش ایرنا، ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز اهدا عضو در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است که دانشگاه علوم پزشکی امروز با دعوت از خانواده‌های اهدا کنندگان، از آنان طی مراسمی تجلیل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha